۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84845548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ کاروان از خراسان‌شمالی به عتبات عالیات اعزام شدند

بجنورد- ایرنا- مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: ۵۷۹ نفر در قالب ۱۴ گروه زیارتی از ابتدای سال تاکنون به عتبات عالیات اعزام شدند.

محمدباقر قاصری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولین کاروان زمینی از این استان در ۲۰ تیرماه جاری به عتبات عالیات اعزام شد و هنوز اعزام ها ادامه دارند.

وی افزود: از مجموع کاروان های اعزامی؛ ۳۳۲ نفر در قالب هشت کاروان به صورت زمینی و ۲۴۷ نفر نیز در قالب ۶ کاروان به صورت هوایی به عتبات عالیات اعزام شدند.

قاصری اظهار داشت: تعداد اعزام کاروان ها در این استان در هفته متفاوت است اما پیش بینی می شود که در هفته های آتی به هشت کاروان برسد.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: زائران به عتبات عالیات به نجف، کربلا، سامراء و کاظمین برای زیارت قبور مشرف شدند و مدت اقامت آنان در این سفر ۶ روز و هفت شب خواهد بود.

وی تعداد دفاتر زیارتی خراسان شمالی را ۲۴ مورد ذکر کرد و افزود: قیمت ها نیز با توجه به شرایط ارز، امکانات، کیفیت هتل و خدمات ارایه شده به زائران، تعداد روزهای سفر و سفر زمینی و هوایی متفاوت است.

قاصری با بیان اینکه تمامی زائران به کشور عراق باید ۲ دُز واکسن خود را زده باشند اظهار داشت: همچنین باید گذرنامه این افراد نیز اعتبار داشته باشد.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: ثبت نام در سامانه سماح نیز تمدید شده است و زائران  برای اعزام به اربعین در این سامانه ثبت نام کنند.

وی از مشتاقان حضور در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی خواست به منظور برنامه ریزی بهتر، ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع شده است و ۳۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha