۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85085480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماس: مقاومت اسرا نشان از وحدت ملت فلسطین دارد/آزادی اسرا مساله ای ملی

تهران-ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر وفاداری به اسرا و آزادی آنها تاکید و اعلام کرد که این جنبش از هیچ تلاشی در این راه دریغ نخواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از العهد، جنبش حماس در بیانیه ای به مناسبت روز «اسیر فلسطینی» تاکید کرد که ملت فلسطین هر ساله در روز ۱۷ آوریل با اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی که بخش اصلی مساله فلسطین هستند، ابراز همبستگی می کنند.

حماس با اشاره به رنج و مشکلات اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی افزود که جنایت ها و اقدامات تروریستی صهیونیست ها تلاشی ناکام برای شکستن عزم و اراده اسرای فلسطینی است.

در این بیانیه آمده است که بار دیگر با اسرای فداکار فلسطینی عهد می بندیم و تا آزادی آن ها، بر عهد خود باقی خواهیم ماند.

در ادامه این بیانیه آمده که در روز «اسیر فلسطینی» بر روح پاک اسرای شهید درود می فرستیم و برای اسرای بیمار آرزوی شفای عاجل داریم.

جنبش حماس تاکید کرد که مقاومت ‌و پایداری اسرای فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی نشان دهنده وحدت و همبستگی ملت ما در تمام میادین است.

این جنبش اعلام کرد که آزادی اسرای فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی، یک مساله ملی بوده و همواره اولویت ما است و حماس برای وفاداری به اسرا و آزادی آن ها، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

حماس همچنین نسبت به جنایت ها و اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه اسرا هشدار داد و افزود که مسئولیت کامل سلامتی اسرا بویژه بیماران، زنان و کودکان با این رژیم است هرچند این جنایت ها منجر به شکستن اراده و مقاومت اسرا نخواهد شد.

این جنبش همچنین از ملت فلسطین خواست که با تمام ابزارها، از اسرا حمایت کرده و به خانواده ها و فرزندان آن ها اهتمام ورزند.

حماس در ادامه از موسسات حقوقی و انسانی خواست که برای توقف تجاوزها علیه اسرای فلسطینی و ایجاد فشار علیه رژیم صهیونیستی برای آزادی آن ها و همچنین محاکمه عاملان این جنایت ها در دادگاه های بین المللی، گام بردارند.

اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی سه‌شنبه گذشته اعلام کرده بود که اسیرانی را که بخواهند دست به اعتصاب غذا بزنند، مجازات خواهد کرد.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» هم پیش تر نوشته بود که «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به سازمان‌ زندان‌های این رژیم دستور داده که تنها اسیران فلسطینی دو دقیقه حق استحمام دارند.

براساس این گزارش، بن گویر همچنین دستور داده که هر بند از زندان‌های رژیم صهیونیستی که فلسطینیان ساکن آن هستند، تنها یک ساعت آب داشته باشد.

از زمان روی کارآمدن کابینه ائتلافی راست افراطی به ریاست نتانیاهو و وزیران تندرویی چون بن گویر، شرایط اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی وخیم تر شده است.

بن گویر که برای مقابله با حملات شهادت طلبانه جوانان فلسطینی راهی جز فشار به زندانیان فلسطینی ندارد، پیشتر نیز تهدید کرده بود که شرایط زندان‌ را سخت تر خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha