۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۳۸
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85085954
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موسسه‌های دزفول برای جمع آوری زکات فطریه از کمیته امداد مجوز داشته باشند

دزفول-ایرنا- رییس شورای زکات شهرستان دزفول گفت: موسسه‌های دزفول برای جمع آوری زکات فطریه باید از کمیته امداد مجوز داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی روز دوشنبه در نشست شورای زکات شهرستان دزفول در دفتر امام جمعه افزود: هیچ موسسه ای بدون اخذ مجوز از دبیرخانه شورای زکات شهرستان دزفول(مستقر در کمیته امداد) اجازه جمع آوری زکات فطره را ندارد.

وی از مردم تقاضا کرد برای هزینه کردِ هدفمند و مستند با رعایت دقیق موازین شرعی و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، وجوه زکات فطره خود را فقط در صندوق‌های دارای آرم شورای زکات یا موسسه‌های دارای مجوز از شورای زکات تحویل دهند.

امام جمعه دزفول گفت: زکات، فریضه‌ای الهی است که باید انجام شود چراکه اطاعت از امر الهی عبادت محسوب می‌شود.
وی افزود: زکات امری حاکمیتی است به همین دلیل باید سامان دهی شود تا هم از سوء استفاده جلوگیری و هم نیازمندان واقعی شناسایی شوند.
رئیس شورای زکات دزفول تصریح کرد: کسانی که تک روی می‌کنند باید متوجه حساسیت موضوع بوده و طبق قانون هماهنگ عمل کنند.
وی افزود: در این امر مسئولیت شرعی داریم باید بصورت سازمان یافته زکات را از مردم به امر الهی دریافت کنیم و به دست مستحقان واقعی شهرمان برسانیم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: سپاه، ‌ بسیج، نیروی انتظامی و نهادهای مرتبط با این امر مثل کمیته امداد و بهزیستی هماهنگ شوند و این فریضه را به نحو احسن سازماندهی کنند.

در این نشست مقرر شد، هیچ موسسه، مرکز خیریه، انجمن، گروه جهادی و یا هر تشکل دیگری بدون اخذ مجوز از دبیرخانه شورای زکات شهرستان که واقع در کمیته امداد امام خمینی (ره) است، اجازه جمع آوری زکات فطره را نداشته باشد.
همچنین مقرر شد مراکزی که قصد جمع آوری زکات فطره را دارند، توسط سازمان‌های مربوطه به دبیرخانه شورای زکات طی نامه‌ای معرفی شوند.
تمام صندوق‌های جمع آوری زکات فطره در سطح شهرستان باید با آرم شورای زکات اقدام به جمع‌آوری کنند.
مراکز و گروه هایی که در فضای مجازی برای جمع آوری زکات فطره تبلیغ می‌کنند باید شماره مجوز از دبیرخانه و آرم شورای زکات را در اطلاعیه خود درج و از اعلام شماره حساب‌های شخصی خودداری کنند و الزاما باید حساب های حقوقی برای واریز وجوهات معرفی شود.
آخرین مهلت دریافت مجوز از دبیرخانه شورای زکات روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۳۰ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha