۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85086200
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح ساماندهی ناوگان حمل مواد معدنی در البرز آغاز شد

۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۳۳
کد خبر: 85086200
طرح ساماندهی ناوگان حمل مواد معدنی در البرز آغاز شد

کرج - ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز اعلام کرد: طرح ساماندهی و هوشمندسازی ناوگان حمل مواد معدنی برای پیشگیری از حوادث احتمالی و آسیب به جاده های این استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، میثم قدمی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: تردد سالانه تعداد زیادی خودروهای حمل مواد معدنی در جاده های این استان با خسارت و مشکلات جانبی همراه است .

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که بخشی از خودروهای حامل بار مواد معدنی بیش از ظرفیت لازم بار حمل می کنند که برای مسافران و جاده ها خطراتی به دنبال دارد.

قدمی بیان کرد: براین اساس صدور کارت هوشمند برای حمل مواد معدنی در جاده‌های البرز الزامی است و از ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری حمل مواد معدنی از طریق راه های استان فقط با وسایل نقلیه دارای کارت هوشمند مجاز خواهد بود.

طرح ساماندهی ناوگان حمل مواد معدنی در البرز آغاز شد

وی افزود: سال گذشته با تشکیل چند کارگروه با مشارکت فرمانداری‌ها، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و راهداری البرز بنا شد تا تعدادی از شرکت‌های حمل و نقل بار در معادن استان البرز مستقر شوند و نظارت لازم بر وضعیت حمل بار معدنی داشته باشند.

معاون حمل و نقل راهداری البرز گفت: از ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری از تردد خودروهای حامل مواد معدنی فاقد کارت هوشمند در جاده های البرز جلوگیری می شود.

وی تاکید کرد: از تاریخ مذکور تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان حمل‌و نقل محصولات واحدهای تولیدی معادن و شن و نمک مشروط به گرفتن بارنامه و تاییدیه پیمایش از طرف اداره‌کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان است.

استان البرز دارای ۶۸ معدن فعال و ۴۰ معدن غیر فعال زغال سنگ، مس ، سرب ، روی و شن و ماسه است که در مجموع میزان ذخایر مواد معدنی استان البرز ۷۵۳ هزار و ۱۳۷ هزار تن است.

سال گذشته در بخش صنعت ۳۰۶ مورد پروانه بهره برداری در البرز صادر شد و میزان سرمایه گذ اری براساس پروانه صادره ۲۷۶هزار و ۹۶ میلیون ریال بوده است .

این استان دارای یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که روزانه حدود ۳۵۰ هزار تردد در جاده های آن صورت می گیرد. بخشی از ترددهای جاده ای این استان ترانزیتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha