۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۴۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85086243
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۸۲۱ میلیارد تومان تسهیلات تعاونی‌های خراسان‌شمالی به بانک معرفی شد

بجنورد-ایرنا- سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: پارسال ۸۲۱ میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف به شرکت‌های تعاونی استان به بانک های عامل معرفی شد.

علیرضا رحیمی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پارسال ۸۱۹ میلیارد تومان تسهیلات از محل خط اعتباری و مصوبات سفر رییس جمهور و ۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه رسالت برای رونق تعاونی های استان به بانک معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات از محل خط اعتباری و مصوبات سفر رییس جمهور با نرخ ۱۸ درصد پرداخت می شود که این تسهیلات از چهار درصد یارانه برخوردار می شوند.

سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تمامی تعاونی ها پس از طرح در کمیته استانی و ملی رفع مشکلات اعتباری تعاونی ها به بانک های عامل استان برای دریافت تسهیلات معرفی و در حال تکمیل پروسه اخذ تسهیلات است.

رفع مشکلات ۴۰ تعاونی استان

سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: پارسال مشکلات ۴۰ شرکت تعاونی در استان شناسایی، بررسی و برای رفع معضلات اقدام شد.

وی افزود: مشکلات شرکت های تعاونی بیشتر کمبود نقدینگی، اختلاف با برخی از دستگاه‌های اجرایی و یا اختلاف اعضای تعاونی است.

سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پارسال ۱۲ جلسه در استان و بیش از ۳۰ جلسه در شهرستان ها با تعاونی های دچار مشکل و ۱۱ نشست با دستگاه های اجرایی در راستای حل مشکل آنان برگزار و مشکلات این ۴۰ شرکت تعاونی در استان حل شد.

بررسی مشکلات تعاونی های غیرفعال

رحیمی در بخش دیگر سخنان خود درباره تعیین تکلیف تعاونی های غیرفعال در استان گفت: در استان یکهزار و ۷۴۹ شرکت تعاونی غیرفعال شناسایی و در این زمینه پارسال ۱۸ جلسه برای تعیین تکلیف این شرکت ها برگزار شد و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: علت غیرفعال بودن این تعاونی ها، مربوط به نبود مشارکت اعضا در سرمایه گذاری، اختلاف اعضا، کمبود تخصص مورد نیاز، فقدان بازار مناسب برای عرضه کالا، کمبود سرمایه، تحقق اهداف تعاونی و یا پایان مدت فعالیت تعاونی است.

سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: اکنون در استان سه هزار و ۶۴۰ شرکت تعاونی ثبت شده است که از این تعداد یکهزار و ۷۲۶ تعاونی فعال و مابقی غیر فعال است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha