۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85197612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعاونی‌های خراسان‌شمالی ۲۴ هزار دلار کالا به کشورهای همسایه صادر کردند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: شرکت‌های تعاونی استان در دولت سیزدهم ۲۴ هزار دلار به کشورهای مختلف صادر کردند.

مهدی اسلام خواه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر کالاهای صادراتی تعاونی های خراسان شمالی شامل بافته‌های داری و دستبافت، گرانول، تولیدات دانش بنیان، مصالح ساختمانی و مواد غذایی به کشورهای عراق، تاجیکستان، افغانستان و ترکمنستان بوده است.

وی با بیان اینکه کمبود نقدینگی از مشکلات صادرکنندگان است، افزود: کمبود نقدینگی لازم و فهرست اقلام مجاز صادراتی موضوع مصوبه کارگروه ماده ۱۲ صادرات و واردات از مشکلات صادرکنندگان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نبود گذرگاه مرزی از دیگر مشکلات توسعه صادرات در استان است که صادرکنندگان مجبور به ترانزیت کالا از طریق گمرک استان های دیگر و تحمل هزینه های بسیار می شوند.

وی درباره اقدامات انجام شده برای توسعه تعاونی ها در خراسان شمالی، گفت: اخذ مصوبه کارگروه استانی و ملی برای برخورداری از تسهیلات برای تعاونی ها به مبلغ هشت هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال از جمله اقدامات برای حمایت از تعاونی ها است.

وی تصریح کرد: در سفر دولت به استان برای حمایت از تعاونی ها ۶۱ طرح تسهیلاتی به تصویب رسید که برای پرداخت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

تخصیص ۲۵ درصد از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ به تعاونی ها

اسلام خواه در بخش دیگر از سخنان خود گفت: بر اساس مقررات جاری، ۲۵ درصد از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ و مشاغل خانگی باید به شرکت های تعاونی پراخت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: این اقدام با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار انجام می شود و تاکنون از محل تبصره ۱۸ بیش از ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های تعاونی اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا بیش از سه هزار و ۶۰۰ شرکت تعاونی در خراسان شمالی دایر است که این شرکت ها بیش از ۷۵۰ هزار نفر عضو دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha