۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85086250
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

سبدهایی از جنس بخشش در «حسن سو»

۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵
کد خبر: 85086250
سبدهایی از جنس بخشش در «حسن سو»

بجنورد-ایرنا- نیکوکاری، مهرورزی و کمک مومنانه و هرچه هست؛ باشد، فرقی نمی کند، آنچه که مسلم است در خط مقدم بخشش و کمک قرار دارند و با توزیع بسته های معیشتی در منطقه محروم روستای «حسن سو» در خراسان‌شمالی دل افرادی را شاد می‌کنند.

بخشش و کمک در مرام آنها جایگاه ویژه ای دارد و زمان و مکان مشخصی ندارد و هر لحظه که بتوانند در خدمت اقشار محروم جامعه هستند و دست از کمک و همراهی مردم بر نمی دارند.

این‌بار روستای «حسن سو» در منطقه مرزی و محروم شهرستان مانه و سملقان را هدف قرار داده اند و کاروانی از بسته های معیشتی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با عبور از گردنه های سخت منطقه به شکرانه فرصتی نو برای کمک به محرومان خود را به این روستا می رساند و بسته های معیشتی را توزیع می کنند.

اگرچه این روزها سپاه، بسیج و سایر نهادهای امدادی در کمک به مردم محروم خراسان شمالی گوی سبقت را از یکدیگر می ربایند ولی توزیع بسته های معیشتی در روستای دور افتاده «حسن سو» جلوه ای جدید از مهربانی را نمایان کرد چرا که شوق و لطافت نیکوکاری را در چشمان هر یک از مردمان این خطه که برای دریافت بسته معیشتی آمده بودند به خوبی می توان مشاهده کرد.

دست‌ به دست کردن هر بسته معیشتی و دل به سخاوت سپردن خود معنایی دیگر از نیکوکاری است که در این زمان و در این منطقه محروم می توان یافت و چه لذت بخش است، دستان را گشودن و ضعیفان را دریافتن.

سبدهایی از جنس بخشش در «حسن سو»

محمدنبی شکیبایی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان شمالی که در صف مقدم توزیع قرار دارد در این باره می گوید: پنج هزار بسته معیشتی به ارزش چهار میلیارد تومان بین نیازمندان این منطقه در حال توزیع است.

وی عنوان می کند که این بسته های معیشتی شامل ۱۱ قلم از جمله برنج، ماکارونی، روغن، رب گوجه فرنگی و انواع حبوبات است که هر بسته ۸۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان شمالی می افزاید: این طرح در قالب طرح رزمایش همدلی و احسان بواسطه گروه های مردمی افراد نیازمند شناسایی و معرفی شدند و کار توزیع این بسته ها را امروز سه شنبه آغاز کردیم.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از یک میلیون نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در خط مقدم خدمت به جامعه و کشور فعالیت می‌کند.

سبدهایی از جنس بخشش در «حسن سو»

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان شمالی در ادامه می افزاید: این نهاد تلاش در راستای تحقق عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی و توجه ویژه به اقشار و طبقات ضعیف جامعه را در دستور کار قرار داده و هم اکنون نیز به صورت مستقیم زیر نظر رهبری نظام در مرحله عمل فعال است.

وی بیان می کند: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) از بدو انقلاب اسلامی در همه استان ها خصوصاً مناطق کمتر برخوردار به محرومان و نیازمندان در حوزه های خدمات اجتماعی، بهداشتی و درمانی، آموزشی، اشتغال زایی و محرومیت زدایی خدمات گسترده ای ارائه کرده و مردم عزیز ما هم همواره قدردان و شاکر این نعمت ها بوده و هستند.

شکیبایی ادامه می دهد: در زمان شیوع ویروس منحوس کرونا هم ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کنار دیگر مراکز و نهادها مجاهدانه در صحنه یاری مردم و محرومان خدمات ارزنده ای از قبیل تولید و تامین خط تولید ماسک و داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی ایران، راه اندازی خطوط تولید کیت ایرانی تشخیص کرونا، راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ با حضور ۲ هزار و ۲۰۰ پزشک و پزشکیار برای پاسخگویی به دغدغه های درمانی مردم، ارائه مشاوره های پزشکی لازم و کاهش ۸۰ درصدی مراجعات مردم به بیمارستان ها و توزیع بسته های معیشتی را انجام داد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان شمالی می گوید: معتقدیم که به فضل الهی و عنایات حضرت ولیعصر(عج) با تبعیت مطلق از منویات امام راحل و مقام معظم رهبری قادر خواهیم بود که بر همه موانع و مشکلات غلبه کرده و در گام دوم انقلاب اسلامی به آرمان نهایی و هدف مقدس خود که تشرف به محضر منجی عالم بشریت است نزدیک شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha