۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84719282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان خراسان شمالی توزیع شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۶ هزار بسته معیشتی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی شامل سپاه جواد الائمه، هلال احمر، ستاد اجرایی امام، اوقاف و امور خیریه آستان قدس رضوی، مرکز نیکوکاری چتر مهربانی و این نهاد بین نیازمندان استان توزیع شد.

مجید الهی راد روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارزش ریالی این بسته های معیشتی ۲۴ میلیارد ریال است و در بین نیازمندانی که توسط این نهاد شناسایی شده اند توزیع شد.

وی افزود: هریک از بسته های توزیع شده به ارزش چهار میلیون ریال است که شامل برنج، روغن، حبوبات و ماکارونی است.

وی گفت: همچنین ۲ هزار بسته پوشاک به ارزش ۱۳ میلیارد ریال توسط ستاد اجرایی امام خمینی (ره) تهیه در مناطق محروم و حاشیه شهرها توزیع می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: علاوه بر توزیع بسته های معیشتی ۱۱۰ آشپزخانه مهدوی برای اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان در قالب پویش ایران همدل با همکاری مراکز نیکوکاری و خیران فعال است.

 الهی راد گفت: این آشپزخانه ها روزانه بیش از ۲۳ هزار پرس غذای گرم و افطاری ساده بین نیازمندان توزیع می‌کنند.

وی در ادامه در خصوص شناسایی افراد نیازمند گفت: سامانه شبکه ملی نیکوکاری که از پارسال در استان ایجاد شده و در این سامانه میزان کمک ها مشخص  و از دوباره کاری کمک ها جلوگیری می شود.

وی افزود: هدف از ایجاد این سامانه استفاده از ظرفیت و کمک های مردمی و ساماندهی آنها است.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استان های کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha