۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۱۴
کد خبر: 85086618
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بنیاد مسکن خراسان رضوی با مشارکت خیران یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی ساخت

مشهد-ایرنا- مدیر مشارکتهای مردمی حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی با مشارکت خیرین توسط این بنیاد از سال ۱۳۹۱ تاکنون در شهرهای استان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

محمدرضا شافعی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بنیاد مسکن در هر طرح ساخت و ساز مسکونی از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) به میزان مبلغی که خیرین به ساخت هر واحد کمک مالی می کنند، در کلانشهر مشهد تا ۷۰ میلیون تومان، در شهرهای کوچک تا ۶۰ میلیون تومان و در روستاها تا ۵۰ میلیون تومان مشارکت می کنند.

به گفته وی، در روستاها علاوه بر این مبلغ، ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) با کارمزد پنج درصد و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله به هر واحد اختصاص می دهد.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن خراسان رضوی پارسال با کمک خیرین ساخت هزار و ۱۴۰ واحد مسکونی را در مشهد و در قالب ۲ طرح ۶۲ واحدی و هزار و ۷۸ واحدی و ۱۲۴ واحد نیز در سایر شهرهای استان و برخی روستاها آغاز کرده است که در مجموع تاکنون ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی بنیاد و معادل آن از سوی خیرین در اجرای این طرحها مشارکت انجام گرفته است.

مدیر مشارکتهای مردمی حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: این بنیاد در هر طرح مشارکتی با خیرین، زمین را به صورت اجاره ۹۹ ساله به متقاضیان شهری و روستایی واگذار می کند.

شافعی افزود: در تامین مصالح ساختمانی واحدهای مسکونی در حال ساخت، در صورتی که خیرین مشارکت داشته باشند، بنیاد مسکن معادل کمک آنها به صورت نقدی در تامین مصالح ساختمانی مشارکت می کند و در غیر این صورت مبالغی را به صورت بلاعوض اختصاص می دهد.

امام خمینی(س) در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ مبادرت به افتتاح حسابی در بانک ملی کردند که برای سهولت در امر واریزی توسط افراد، شماره آن ۱۰۰ انتخاب شد. این که هدف از افتتاح چنین حسابی چه بوده است را امام(ره)، طی پیامی مکتوب به ملت ایران، تهیه مسکن برای اقشار ضعیف جامعه و مشارکت در کار خیر بیان کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha