فرهادیان: وقفه‌ای در برگزاری انتخابات کشتی پیش نمی‌آید/ برگزاری مجمع سوارکاری در اسرع وقت

تهران- ایرنا- مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی تاکید کرد در اسرع وقت و بر اساس ضوابط و مقررات اساسنامه انتخابات فدراسیون‌ها برگزار خواهد شد. فرهادیان در واکنش به احتمال برگزاری انتخابات کشتی بعد از بازی‌های آسیایی گفت: تلاش می‌کنیم وقفه‌ای در برگزاری مجامع انتخاباتی کشتی و سایر فدراسیون‌ها پیش نیاید.

آرش فرهادیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا در تشریح آخرین وضعیت فدراسیون سوارکاری و زمان برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون گفت: اخیرا جلسه‌ای با حضور سرپرست و همچنین دبیر فدراسیون سوارکاری برگزار شد و مقرر شد در اسرع وقت انتخابات کمیسیون‌ها بر اساس ضوابط برگزار شود و انشاالله در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم برای آغاز فرآیند ثبت‌نام کاندیداهای ریاست انجام شود تا مطابق با مقررات و رعایت زمان‌بندی، انتخابات این فدراسیون را نیز برگزار کنیم.

مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی با اشاره به زمان شروع برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها گفت: امسال دوره ریاست برخی فدراسیون‌ها به پایان می‌رسد و در تلاش هستیم در زمان مقرر انتخابات این فدراسیون‌ها را برگزار کنیم. به‌طور مثال اواخر تیرماه دوره ریاست ۴ ساله فدراسیون کشتی به پایان می‌رسد. اخیرا جلسه‌ای با حضور علیرضا دبیر رئیس این فدراسیون برگزار کردیم و درخصوص آغاز فرآیند انتخابات و ثبت‌نام از کاندیداها صحبت شد. به همین ترتیب برای فدراسیون‌هایی که دوره ریاست آنها امسال به پایان می‌رسد، مطابق ضوابط از ۱۲۰ روز قبل فرایند انتخابات را آغاز می‌کنیم تا در نهایت انتخابات در موعد مقرر برگزار شود.

دوره ریاست علیرضا دبیر بر فدراسیون کشتی در حالی تیرماه سال جاری به پایان می‌رسد که ورزش اول کشور باید شهریورماه در مسابقاتی به بزرگی قهرمانی جهان(شهریورماه) که رقابت اصلی کسب سهمیه المپیک است، شرکت کند و سپس بازی‌های آسیایی هانگژو(اول مهرماه) را در پیش دارد. فرهادیان در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است وزارت ورزش برای فدراسیون‌ کشتی و فدراسیون‌هایی که شرایط مشابه آن را دارند،  برگزاری مجامع انتخاباتی آنها را به بعد از بازی‌های آسیایی موکول کند، گفت: در این خصوص مطابق با قانون و ضوابط عمل می‌کنیم. تاخیر و تعلل در برگزاری مجامع صحیح نیست بنابراین تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا پیش از پایان دوره ریاست، انتخابات را برگزار کنیم تا وقفه‌ای برای مدیریت فدراسیون‌ها پیش نیاید.

وی افزود: برخی فدراسیون‌ها از سال گذشته دارای سرپرست هستند و دوره ۶ ماهه سرپرستی آنها به پایان رسیده. این دسته از فدراسیون‌ها در اولویت برگزاری مجامع انتخاباتی هستند و در هفته‌های آتی تعیین تکلیف خواهند شد. ضمن این‌که اگر دوره ریاست فدراسیونی به پایان رسیده باید تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی برای آن فدراسیون سرپرست تعیین شود.

فرهادیان با اشاره به تعیین تکلیف فدراسیون‌های جدیدالتاسیس گفت: فرآیند مقدماتی مجامع برخی فدراسیون‌های جدیدالتاسیس مثل فدراسیون‌های بادبانی، آمادگی جسمانی و ساحلی و دریایی را آغاز کرده‌ایم؛ اقداماتی چون انتخاب سرپرستان هیئت‌ها، سرپرستان اعضای هیئت رئیسه و... انجام شده است. در مجموع سال جاری از نظر برگزاری مجامع انتخابات سال بسیار شلوغی خواهد بود ضمن این‌که باید مجامع سالیانه فدراسیون‌ها نیز به موقع برگزار شود.

مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی عنوان کرد: از روزهایی ابتدایی سال جاری کار خود را شروع کرده‌ایم و همکاران ما در اداره کل امور مشترک فدراسیون‌ها لحظه‌ای بیکار نبوده‌اند. در کنار درخواست‌های متعددی که در شورای برون مرزی برای اعزام تیم‌ها، ورود یا خروج ورزشکاران داریم، مباحث اجرایی و تسهیلات به قهرمانان را هم با جدیت دنبال می‌کنیم. تلاش‌ می‌کنیم یار و همراه فدراسیون‌های ورزش کشور باشیم تا انشاالله با حداقل مشکلات به کار خود ادامه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha