۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 5346
کد خبر: 85086939
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

تورم به هدف فدرال رزرو نزدیک نمی‌شود

تهران- ایرنا- شرکت خدمات مالی آمریکایی بلَک‌راک اعلام کرد: تورم به هدف فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) نزدیک نمی‌شود و سرمایه‌گذارانی که سهام را در کف قیمت می‌خرند نباید امیدوار باشند که بانک مرکزی نرخ‌ها را کاهش دهد و باعث افزایش قیمت‌ها شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از وبگاه بیزنس اینسایدِر، اقتصاددانان بلَک‌راک دوشنبه در یادداشتی اظهار کردند: از نظر ما تورم در آمریکا در مسیری قرار ندارد که به نزدیکی هدف ۲ درصدی فدرال رزرو منتهی شود.

آن‌ها با اشاره به گزارش ماه گذشته شاخص قیمت مصرف‌کننده، که نشان می‌داد قیمت‌ها در ماه مارس (اسفند، فروردین) در مقایسه با سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته است، بیان کردند که داده‌های تورم ماه مارس گواه نظر آنان است.

این افزایش کمتر از برآوردهای اقتصاددانان بود؛ اما قیمت‌ها هنوز بسیار بالاتر از هدف بلندمدت تورم فدرال رزرو است.

در همین حال، شاخص قیمت مصرف‌کننده اصلی، که شامل قیمت‌های بی‌ثبات موادغذایی و انرژی نمی‌شود، در ماه مارس ۵.۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت که نشان می‌دهد فشارهای تورمی همچنان در اقتصاد وجود دارد؛ اقتصاددانان قبلاً هشدار داده بودند که این ممکن است به این معنی باشد که آمریکایی‌ها باید سال‌ها با قیمت‌های بالا زندگی کنند و بانک‌ مرکزی احتمالاً نرخ بهره را در سال جاری بالا نگه می‌دارد.

این خبری ناگوار برای چشم‌انداز بازار سهام محسوب می‌شود. مقامات فدرال رزرو در سال گذشته، نرخ‌های بهره را به‌ شدت افزایش دادند تا تورم را کاهش دهند؛ این حرکت اقتصاد را به سوی رکود سوق داد و باعث شد شاخص اِس اَند پی ۵۰۰ در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲۰ درصد سقوط کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha