بیش از ۲۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی در شهرستان نیر توزیع شد

اردبیل- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۲۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی در این شهرستان توزیع شده است.

کامل ساجد روز سه شنبه در مصاحبه با ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۲۰۰ تن انواع کود شامل ۱۵۵ تن اوره، ۳۰ تن فسفات و ۱۵ تن پتاس و ۱۰ هزار و ۲۳۰ لیتر اسید آمینه و ۳۴۸۰سه هزار و ۴۸۰ کیلوگرم N.P.K در ۲ بخش مرکزی و کوراییم بین پنج هزار و ۵۰۰ نفر از بهره برداران با راهنمایی‌های کارشناسان مستقر در مدیریت و مراکز، توزیع گردیده یا در حال توزیع است.

وی ادامه داد : کودهای اسید آمینه و N.P.K، صرفاً جهت توزیع بین بهره برداران طرف قرارداد طرح جهش تولید در دیم زارها بوده که برای محصولات دیم گندم، جو، علوفه، عدس، نخود، گلرنگ و کاملینا در نظر گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ضمن توصیه به رعایت شیوه‌های درست کودپاشی به کشاورزان گفت: در زمان محلول پاشی، باید گیاه در تنش خشکی نبوده، محوطه ریشه گیاه از رطوبت کافی (بین ۷۰ -۸۰ درصد ظرفیت زراعی) برخوردار باشد. علاوه بر این باد شدید وجود نداشته و دمای هوا هم بیشتر از ۲۵ درجه سانتی گراد نباشد.

وی افزود: افزایش محصول، افزایش درآمد کشاورزان، کاهش ضایعات و افزایش عملکرد از مهمترین مزایای توزیع کودهای شیمیایی، اسید آمینه و N.P.Kدر بین کشاورزان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر بیان کرد: کشاورزان منطقه برای تهیه کودهای موردنیاز خود می‌توانند به ۲ مرکز خدمات جهاد کشاورزی کوراییم و حومه در بخش‌های شهرستان مراجعه و از راهنمایی هایی کارشناسان، استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha