۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۵۸
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85087187
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پافشاری داسیلوا بر مواضع برزیل درباره جنگ اوکراین در تقابل با انتقاد آمریکا

تهران-ایرنا- برزیل انتقاد آمریکا از اظهارات لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور این کشور،در مورد اوکراین را رد و از روابط خود با مسکو دفاع کرده است.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از "بوئنوس آیرس تایمز" دیدار روز دوشنبه لولا با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در برازیلیا پس از سفرهای اخیر وی به چین و خاورمیانه انجام شد که طی این سفرها، لولا گفته بود آمریکا باید " به ترغیب جنگ در اوکراین پایان دهد و گفت و گوی صلح" را آغاز کند.

او همچنین اعلام کرد که کی یف نیز مقصر آغاز این جنگ است.

این اظهارات علاوه براینکه انتقاد آمریکا را به دنبال داشت، موجب نارضایتی کی یف نیز شد. اوکراین به رهبر برزیل هشدار داد که وی نگاهی مشابه به اوکراین و روسیه در مورد منشأ جنگ دارد.

اظهارات اخیر لولا درباره اوکراین انتقاد کاخ سفید را برانگیخت.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: برزیل بدون توجه به واقعیات، اظهارات روسیه و چین را طوطی وار تکرار می‌کند.
او پیام لولا در مورد جنگ را "عمیقا مشکل ساز" توصیف کرد.

مائورو ویرا، وزیر امور خارجه برزیل که با همتای روس خود نیز دیدار کرده است، در واکنش به این اظهارات کربی گفت: نمی‌دانم چگونه و چرا کربی به این نتیجه رسیده است، اما به هیچ وجه با او موافق نیستم.

به گزارش ایرنا، برزیل در تحمیل تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل جنگ با اوکراین به کشورهای غربی نپیوسته و درخواست‌ها برای ارائه مهمات به اوکراین را رد کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha