۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۳۱
کد خبر: 85087325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجارت ایران و پاکستان رکورد زد؛ عبور ارزش مبادلات از دو میلیارد دلار

تهران - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در تازه ترین خبر از ارزش مبادلات تجاری میان دو کشور اعلام کرد میزان تجارت دوجانبه بین دو همسایه برای نخستین بار در تاریخ روابط دوجانبه از مرز دو میلیارد دلار عبور کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه بیزنس رکوردر پاکستان، سید محمدعلی حسینی که از زمستان سال ۱۳۹۸ دوره ماموریت خود به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان را آغاز کرد و این روزها مشغول انجام دیدارهای خداحافظی با مقامات ارشد کشور محل ماموریت است، روز گذشته در دیدار با سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان از افزایش ارزش مبادلات تجاری دو همسایه به بیش از دو میلیارد دلار برای نخستین بار در تاریخ روابط دو کشور خبر داد.

حسینی در این ملاقات گفت که ایران در حال آغاز و یا اجرای پروژه های زیادی از جمله در زمینه خطوط انتقال برق، بازارچه های مرزی و دیگر طرح ها در پاکستان است که در آینده نزدیک تکمیل خواهند شد.

وی افزود ایران در زمان حاضر ۱۴۴ مگاوات برق به پاکستان صادر می کند و این رقم بعد از تکمیل پروژه خط انتقال برق، به دو برابر افزایش خواهد یافت ضمن اینکه ایران این ظرفیت را دارد که تا ۵۰۰ مگاوات برق به پاکستان صادر کند.

سفیر ایران ضمن قدردانی صمیمانه از میهمان نوازی و حمایت های پاکستان در طول مدت ماموریت خود، بر تعهد جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای بیشتر روابط تجاری و اقتصادی فیمابین تاکید و اظهار اطمینان کرد که سفیر بعدی ایران در پاکستان روند رو به جلوی مناسبات میان دو کشور را با سرعت بیشتری ادامه خواهد داد.

سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان نیز در این ملاقات ضمن قدردانی از تلاش های سیدمحمدعلی حسینی برای ارتقا و گسترش روابط دو همسایه در زمینه های گوناگون، گفت: پاکستان ارزش زیادی به روابط دوجانبه با ایران به عنوان همسایه بسیار مهم خود قائل است و بدنبال آن است تا از ظرفیت های همکاری های روابط دو جانبه با ایران به بهترین شکل استفاده کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha