تعداد کلاس‌های تحویلی به آموزش و پرورش استان مرکزی ۱۹۰ درصد افزایش یافت

اراک - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: تعداد کلاس‌های تحویلی به آموزش و پرورش این استان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۹۰ درصد افزایش یافت.

«جواد لنجابی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۲۵۲ کلاس درس در قالب ۴۴ طرح و با زیر بنای ۳۱ هزار و ۵۱۴ متر مربع سال گذشته به آموزش و پرورش استان مرکزی تحویل شد که تعداد این کلاس‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن روند افزایشی داشته‌ است.

وی ادامه داد: با تحویل این طرح‌ها سال گذشته هر هشت روز یک طرح، هر هفته حدود پنج کلاس و هر روز ۸۶ متر مربع فضای آموزشی توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز آموزش و پرورش استان مرکزی به آموزش و پرورش استان تحویل شده‌ است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۷۶ طرح آموزشی نیمه تمام با ۴۲۷ کلاس درس و زیربنای ۷۰ هزار و ۲۲۸ متر مربع با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد در استان مرکزی وجود دارد که برای تکمیل این طرح‌ها سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

لنجابی گفت: سه هزار و ۲۸۲ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال اعتبار عمرانی شامل ۷۹۶ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال اعتبار استانی و ۲ هزار و ۴۸۵ میلیارد و ۸۹۵ میلیون ریال اعتبار ملی سال گذشته به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اختصاص یافت که ۲ هزار و ۶۷۹ میلیارد و ۸۹۷ میلیون ریال معادل ۸۲ درصد آن اعتبارات عمرانی بکده است.

وی جمع آوری مدارس کانکسی را از برنامه‌های اولویت دار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی ۲۵ مدرسه با ۴۶ کلاس سال گذشته برای حذف این مدارس در استان آغاز و عملیات اجرایی این طرح‌ها اکنون در حال انجام است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی اظهار کرد: استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس از دیگر برنامه‌های این اداره کل است و پیش بینی می شود سامانه گرمایشی غیر استاندارد مدارس استان تا مهر سال جاری جمع آوری و استاندارد سازی شود.

لنجابی افزود: سامانه گرمایشی بیش از ۸۳ درصد فضاهای آموزشی این استان تاکنون استاندارد سازی شده‌است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: برچیدن مدارس خشتی و گلی در استان، مطالعه و طراحی برای ساخت اولین مدرسه سبز در استان، استاندارد سازی سامانه گرمایشی تمامی خوابگاه‌ها و ایجاد هنرستان های جوار صنعت از دیگر برنامه‌های این اداره کل در سال جاری است.

لنجابی گفت: هوشمند سازی مدارس و تهیه سامانه‌های تعاملی، افزایش اعتبارات عمرانی منابع استانی و ملی، افزایش سرانه ورزش دانش آموزی و برنامه ریزی برای اجرای پدافند غیر عامل و مدیریت سبز از دیگر برنامه‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در سال جاری است.

گروه نوسازی مدارس استان مرکزی در سال ۱۳۵۵ شکل گرفته و در سال ۱۳۷۱ از گروه به‌مدیریت و در سال ۱۳۷۷ از مدیریت به اداره کل تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha