۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85087454
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکسیناسیون دام‌های قزوین علیه طاعون نشخوارکنندگان آغاز شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: واکسیناسیون دام های سبک(گوسفند و بز) قزوین علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک آغاز شد.

دکتر مهدی جلوخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واکسیناسیون دام های سبک استان قزوین در این طرح تا پایان تیرماه ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اظهار کرد: مایه کوبی دام های سبک در این طرح به شکل رایگان انجام می شود.

این مسوول با اشاره به آماده سازی مراکز مایه کوبی برای اجرای این طرح، گفت: واکسیناسیون سراسری دام های سبک علیه نشخوارکنندگان کوچک نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها و حفظ سلامت دام دارد و از اهمیت بالایی در حفظ امنیت غذایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: اجرای این طرح با هدف ریشه کنی بیماری نشخوارکنندگان کوچک در سطح ملی دنبال و پیگیری می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین یادآور شد: واکسیناسیون علیه بیماری هایی نظیر بروسلوز دام سبک،گاو و گوساله،شاربن، تب برفکی دام سنگین، لمپی اسکین به همراه طاعون نشخوار کنندگان کوچک از جمله اقدامات پیشگیرانه اداره کل دامپزشکی قزوین به شمار می رود.

طاعون نشخوارکنندگان کوچک( PPR ) یک بیماری ویروسی واگیردار است که گوسفند، بز و نشخوارکنندگان کوچک به آن مبتلا می‌شوند و می تواند خسارات زیادی را به واحدهای دامی سبک وارد سازد.

این بیماری تلفات ۱۰ تا ۹۰ درصدی در گله‌های دام سبک را به دنبال دارد و از علائم آن می توان به تب،ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلالات تنفسی، التهاب روده و اسهال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha