استاندار از احداث بزرگترین مجتمع صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در مازندران خبر داد

ساری- ایرنا- استاندار مازندران از احداث اولین و بزرگترین مجتمع صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی استان در ۲ سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه در نشست با مدیرعامل پایانه صادراتی روماک گستر و جمعی از کارآفرینان و صنعت گران در ساری، افزود: حسب توافق‌های انجام گرفته با محوریت شرکت روماک گستر اولین و بزرگترین مجتمع صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی در استان احداث خواهد شد که مدیرعامل روماک متعهد شد، طی ۲ سال آینده این طرح مهم را راه اندازی کند.

وی با بیان این‌که، پیگیری مطالبات کشاورزان و باغداران، تسهیل معیشت کشاورزان و جلوگیری از تنش‌های احتمالی ناشی از فروش محصولات کشاورزی از دغدغه‌های جدی ما است، ادامه داد: پایانه صادراتی روماک گستر برای خرید تضمینی محصولات باغی و کشاورزان اعلام آمادگی کرد، بطوریکه امسال کشاورزانی که استانداردهای شرکت روماک گستر را رعایت کنند، محصولاتشان توسط شرکت روماک گستر تضمینی خرید خواهد شد.

حسینی پور گفت: با تشکیل یک گروه و کارگروه تحقیقاتی از سوی شرکت روماک و استانداری مازندران این شاخصه‌ها تدوین و در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت تا شاهد خرید تضمینی محصولات کشاورزان باشیم.

مقام عالی دولت در مازندران اضافه کرد: کارآفرینان و صنعت گران بخش خصوصی باید در راستای توسعه مازندران فعالیت داشته باشند و محور توسعه استان بر عهده بخش خصوصی است.

وی افزود: رشد تولید یکی از مولفه‌های مهار تورم است و تحقق رشد هشت درصدی اقتصادی موجب رونق فعالیت کارآفرینان و صنعت گران استان می‌شود.

مازندران با داشتن ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی، حدود ۱۱ درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی کشور را دارد.

استاندار از احداث بزرگترین مجتمع صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در مازندران خبر داد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha