۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85087486
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای انگلیس درباره طرح هکرهای روس برای حمله به زیرساخت‌های غرب

تهران- ایرنا- آژانس دفاع امنیت سایبری انگلیس (NCSC) مدعی شد که هکرهای روس در حال برنامه‌ریزی برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی غرب هستند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس دفاع سایبری دولت انگلیس امروز چهارشنبه نسبت به تهدیدهای نوظهور هکرهای روس علیه زیرساخت‌های حیاتی غرب هشدار داد.

براساس اعلام این نهاد دولتی انگلیس، هکرهای روس تاکنون کارزارهای آنلاین و عمدتا بی ضرری را انجام داده اند. اما مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا (NCSC)، امروز در هشداری تاکید کرد برخی از این هکرها به طور فعال در حال طراحی راه‌هایی برای وارد کردن آسیب بیشتر هستند. این نهاد در ادامه خاطرنشان کرد که تاثیرات مخرب بر زیرساخت های حیاتی غرب برخی از تلاش هکرهای روس است.

این نهاد ضمن هشدار نسبت به حملات احتمالی سایبری علیه زیرساخت های حیاتی غرب خاطرنشان کرد که اگرچه این گروه‌ها انگیزه‌های ایدئولوژیک دارند و خود را با منافع دولتی مسکو همسو می‌دانند، اما در کنترل رسمی دولت روسیه قرار ندارند و به همین دلیل حملات آنها غیرقابل پیش بینی است.

هشدار این نهاد امنیتی انگلیس در حالی مطرح شده که در پی افشای اسناد بسیاری محرمانه پنتاگون در روزهای اخیر، یک سند با علامت فوق سری نیز افشا شد که در آن هشدار می‌داد یک گروه هکر طرفدار روسیه به نام زاریا به شبکه‌های زیرساخت گازی کانادا نفوذ کرده است.

بر اساس این سند فوق محرمانه که رونوشتی از آن بدست رویترز هم رسیده است، گروه هکری زاریا رونوشت هایی را به روسیه ارائه کرده تا ثابت کند که آنها قادر به "افزایش فشار سوپاپ، غیرفعال کردن زنگ خطرها و خاموش شدن اضطراری یک ایستگاه توزیع گاز" هستند.

رویترز همزمان از طرح اتحادیه اروپا برای مقابله با تهدیدات سایبری فزاینده خبر داد.

کمیسیون اروپا روز گذشته یک طرح یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورویی برای مقابله با تهدیدات فزاینده امنیت سایبری اعلام کرده که به نظر می رسد از نگرانی‌های فزاینده نسبت به وقوع حملات هکری بیشتر حکایت دارد.

مدیر اجرایی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در خصوص طرح مقابله با حملات سایبری گفت: «قانون همبستگی سایبری اتحادیه اروپا با ایجاد یک سپر امنیت سایبری و یک مکانیسم جامع اضطراری، همبستگی را در سطح کشورهای عضو برای شناسایی، آماده‌سازی و واکنش بهتر به حوادث مهم و بزرگ سایبری تقویت می‌کند».

گفته می شود مکانیسم اضطراری سایبری نهادها را در بخش‌های بسیار حیاتی مانند بهداشت، حمل‌ونقل و انرژی آزمایش می‌کند. اما این طرح پیش از تبدیل شدن به قانون باید به توافق کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha