۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۰:۱۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85058781
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مایکروسافت: هکرهای روسی برای حملات سایبری علیه اوکراین آماده می‌شوند

تهران- ایرنا- شرکت مایکروسافت در گزارشی اعلام کرد که هکرهای روسی برای موج جدید حملات سایبری علیه اوکراین آماده می‌شوند.

به گزارش ایرنا، رویترز سه‌شنبه شب نوشت: این گزارش توسط تیم تحلیل و تحقیق امنیت سایبری مایکروسافت تهیه شده و یک مجموعه یافته‌های جدید درباره نحوه فعالیت هکرهای روس در جریان جنگ اوکراین و اقدامات احتمالی آتی را بررسی می‌کند.

این گزارش افزود: مایکروسافت از ژانویه ۲۰۲۳ شاهد فعالیت‌های تهدیدآمیز سایبری روسیه برای تقویت ظرفیت‌های تخریبی و جمع‌آوری اطلاعات درباره تاسیسات نظامی و غیرنظامی اوکراین و شرکایش بوده است.

این یافته‌ها در حالی است که مقام‌های امنیتی سایبری می‌گویند که روسیه نیروهای جدیدی را به جبهه‌های نبرد در شرق اوکراین اعزام کرده است.

کلینت واتس مدیر مرکز تحلیل تهدیدهای دیجیتال در مایکروسافت گفت: بازیگران تهدیدساز روس در کشورهای آمریکایی و اروپایی خصوصا در همسایگی اوکراین بدنبال دسترسی به آندسته از سازمان‌های دولتی و تجاری هستند که در حمایت از اوکراین نقش دارند.

کارشناسان می‌گویند که تلفیق عملیات‌ نظامی فیزیکی با تکنیک‌های سایبری بیانگر اقدامات خاص روسیه است که پیشتر نیز رخ داده بود.

مایکروسافت در تحقیقات خود یک تیم هکری پیچیده روس را شناسایی کرده که در میان جامعه امنیت سایبری به «کرم شنی» معروف است.

بر اساس گزارش مایکروسافت، این تیم هکری در حال آزمایش قابلیت‌هایی به شیوه باج‌افزارهاست که می‌تواند برای انجام حملات مخرب علیه سازمان‌های خارجی بکار گرفته شوند که به خطوط تدارکاتی اوکراین خدمات می‌دهند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha