۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱
کد خبر: 85087505
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کانون‌های بیماری تب برفکی در استان تهران کاهش یافت

۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱
کد خبر: 85087505
کانون‌های بیماری تب برفکی در استان تهران کاهش یافت

شهرری - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان تهران اعلام کرد: در راستای حفظ سرمایه‌های دامی کشور و با تلاش‌های انجام شده، تعداد کانون های بیماری تب برفکی از ۲۰ به سه کانون در این استان کاهش یافت.

به گزارش ایرنا از اداره کل دامپزشکی استان تهران، دکتر مسعود محمدیان روز چهارشنبه با بیان اینکه تب برفکی بیماری ویروسی بسیار مسری با میزان شیوع بالا در بین تمامی نشخوارکنندگان اهلی و وحشی است، گفت: این بیماری می تواند خسارت اقتصادی سنگینی به دامداران وارد کند.

وی ادامه داد: در راستای مقابله با بیماری تب برفکی، با افزایش پوشش واکسیناسیون نسبت به پیش بینی سالانه در جمعیت گاو و گوسفند استان تهران، کانون های بیماری تب برفکی با کاهش چشمگیری از ۲۰ کانون در سال ۱۴۰۰ به سه کانون در سال ۱۴۰۱ کاهش یافت.

محمدیان این را هم گفت که سیاست سازمان دامپزشکی کاهش شیوع بیماری بین دام ها است و از این رو اجرای طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی هر ساله انجام می شود.

وی از فعالان حیطه دام و دامپروری درخواست کرد: دستورالعمل های دامپزشکی و شرایط بهداشتی قرنطینه را رعایت و در عین حال با کارشناسان ادارات دامپزشکی همکاری کنند تا سالی بدون کانون بیماری در بین دام های استان تهران داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha