۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵
کد خبر: 85087549
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای واشنگتن درباره نفوذ چین در خاک ایالات متحده

۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵
کد خبر: 85087549
ادعای واشنگتن درباره نفوذ چین در خاک ایالات متحده

تهران– ایرنا – دولت آمریکا پس از شناسایی و سرنگونی بالن‌های تجسس چین بر فراز آسمان خود، اکنون با شناسایی مراکزی که مرتبط به پلیس چین در نیویورک است، بیش از پیش از گستره نفوذ پکن در خاک خود بیمناک است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: آمریکا تلاش های گسترده ای با همکاری شرکای خود برای مقابله با عملیات نفوذی چین به عمل آورده است.

این گزارش می افزاید: یک روز پس از آنکه دو تبعه آمریکایی در شهر نیویورک به اتهام ارتباط با «ایستگاه پلیس (مخفی) چین» بازداشت شدند، مقامات آمریکایی اعلام کردند، این کشور در ارتباط با شرکای بین المللی خود در حال تلاش گسترده برای مقابله با آنچه "عملیات نفوذی چین" خوانده شده، است.

بنابراین گزارش دادستان های فدرال آمریکا اعلام کردند که بازداشت روز دوشنبه گذشته (۲۸ فروردین ۱۴۰۲) بخشی از مقابله با هدف قرار گرفتن مخالفان چین در دیگر کشورها است که پکن چنین ادعایی را رد می کند.

کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: آمریکا تاب تحمل هرگونه آزار و یا تهدید شهروندان آمریکایی از سوی دولت جمهوری خلق چین و یا هر کشور خارجی دیگری را ندارد.

درهمین حال ریک واترز (Rick Waters) معاون وزیر خارجه آمریکا در امور چین و تایوان در جلسه استماع جداگانه در مجلس نمایندگان گفت که واشنگن از اجرای قوانین فراملی چین در شماری از کشورها باخبر است.

هراس واشنگتن از نفوذ چین در خاک ایالات متحده

رویترز نوشت: آمریکا و دیگر مقامات کشورهای غربی هشدار می دهند که دولت چین فشار برای خاموش ساختن مخالفان در خارج از مرزهای خود را افزایش داده است.

این رسانه انگلیسی افزود: سازمان مدافعان حفاظت، یک سازمان حقوق بشر مستقر در اروپا، درماه سپتامبر (شهریور/مهر)سال گذشته از وجود ده ها «ایستگاه خدمات پلیس (مخفی) چین» در بسیاری از شهرهای عمده جهان از جمله نیویورک خبر داد.

آمریکا مدعی بازداشت دو نیروی مخفی پلیس چین در نیویورک شد

به گزارش ایرنا از دفتر نیویورک؛ مقامات آمریکایی همزمان با افزایش تنش ها میان واشنگتن - پکن ، دو نفر را با ادعای ایجاد یک ایستگاه پلیس تحت مدیریت دولت چین در منهتن نیویورک دستگیر کردند، مقامات فدرال آمریکا ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ ادعا کردند که این ایستگاه مخفی پلیس چین ظاهراً فعالان دموکراسی خواه چین ساکن در آمریکا را زیر نظر داشتند.

بریون پیس، دادستان ناحیه شرقی نیویورک در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: نیویورک، خانه بهترین نیروی پلیس است؛ ما به یک ایستگاه پلیس مخفی در شهر بزرگ خود نیاز نداریم، فقط تصور کنید پلیس نیویورک یک ایستگاه پلیس مخفی و اعلام نشده در پکن باز کند، این اقدام غیر قابل تصور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha