۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸
کد خبر: 85087673
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک‌میلیون و ۵۴۰ هزار راس دام در استان مرکزی علیه بیماری تب برفکی ایمن شد

اراک - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: یک‌میلیون و ۵۴۰ هزار راس دام سبک و سنگین در مرحله دوم طرح واکسیناسیون تب برفکی در استان علیه این بیماری ایمن شدند.

به گزارش ایرنا، دکتر «محمد فتاحی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: ۷۳ هزار و ۷۵۰ راس دام سنگین و یک‌میلیون و ۴۶۶ هزار و ۲۵۰ راس دام سبک در این طرح علیه بیماری واگیر تب برفکی واکسینه شدند.

وی ادامه داد: این طرح از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته در استان مرکزی آغاز و تا بیستم فروردین ماه امسال به صورت رایگان در بین دام‌های سنگین انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بیماری تب برفکی از جمله بیماری‌های ویروسی مسری در بین جمعیت دام‌های سنگین به شمار می‌رود که شیوع آن خسارات اقتصادی فراوانی را در واحدهای پرورش دام به همراه دارد.

فتاحی اظهار کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون نقش موثری در مقابله با این بیماری‌ها دارد، نیاز است دامداران ضمن واکسیناسیون دام‌ها برای مقابله و جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی، رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای، کنترل تردد دام، دفن بهداشتی تلفات و ضد عفونی دامداری‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha