پنج میلیون قطعه طیور استان مرکزی علیه آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان ایمن شدند

اراک - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: پنج میلیون و ۵۶۶ هزار و ۴۴۶ قطعه طیور سال گذشته علیه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ایمن‌سازی شدند.

دکتر«محمد فتاحی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۲۲ هزار و ۳۵۸ پایش و مراقبت فعال و غیرفعال سال گذشته از سطح مرغداری‌ها، واحدهای پرورش طیور، تالاب‌ میقان اراک و آبگیرهای استان مرکزی انجام شد.

وی بیان کرد: ۹ هزار و ۶۲۴ نمونه‌برداری و ۴۳۶ آزمایش در این پایش‌ها از واحدهای مرغداری و پرندگان تلاب میقان و آبگیرهای استان مرکزی انجام شد که در این آزمایش‌ها موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان مشاهده نشد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای بهره‌برداران، نشست هماهنگی با تولیدکنندگان، اتحادیه‌ها و تعاونی مرغداری‌ها و ممیزی از واحدهای پرورش طیور از دیگر اقدامات این نهاد برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

فتاحی اظهار کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از جمله بیماری‌های واگیردار و مشترک بین انسان و طیور است که شیوع احتمالی این بیماری با شروع ناگهانی تلفات، انتشار وسیع در گله پرندگان، کاهش شدید مصرف دان و علایم تنفسی پرنده‌ها همراه است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha