۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبر: 85087866
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل دیوان محاسبات فارس: ایل‌راه های عشایری تعیین تکلیف شود

شیراز-ایرنا- مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس با تاکید بر ضرورت تامین زیرساخت های لازم عشایر این استان گفت: مساله ایل راه های عشایری استان باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایرنا، فرهنگ دیانتی چهارشنبه در نشست هم افزایی با مدیرکل و مدیران ستادی اداره کل امور عشایر فارس با اشاره به جایگاه ویژه جامعه عشایری در کشور و استان افزود: از گذشته تا به امروز عشایر در تمامی زمینه ها همچون جوامع شهری و روستایی در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.

مدیرکل دیوان محاسبات فارس عشایر استان را قومی مولد، وظیفه مند و تاثیرگذار دانست و بیان کرد: این جامعه در بسیاری از مسایل نسبت به جوامع دیگر خدمات کمتری دریافت کرده است، لذا مشکلاتشان نیز باید در اولویت دستگاه ها اجرائی باشد.

دیانتی در ادامه به نقش عشایر در حفاظت از مرزها، حفظ منابع غیرقابل دسترس، حفاظت از مراتع و...اشاره و تاکید کرد: همانطور که عشایر در بسیاری از مواقع همچون آتش سوزی های مراتع و... همراه دستگاه های متولی هستند باید حداقل نیازهای آنها نیز مثل مسیرهای دسترسی ایل راه ها، اتراق گاه ها، کوچ و خدمات کوچ در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

عبدالحمید کریمی مدیرکل امور عشایر فارس نیز در ادامه این دیدار با ارایه گزارشی از شرایط عشایر در نقاط مختلف استان و بارندگی های مطلوب در یکسال گذشته در شهرهای شمالی استان که به عنوان ییلاق عشایر محسوب می شود، گفت: در مدیریت و برنامه ریزی ادوار گذشته استانداری فارس، امور عشایر حضوری نداشت و همین مسئله در تصمیم گیری های کلان استان باعث ایجاد خلل و عدم درنظر گرفتن عشایر در مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... می شود که با پیگیری های صورت گرفته از سال گذشته به دستور استاندار، مدیرکل امور عشایر به عنوان نماینده عشایر استان در جلسات شورای مدیریت و برنامه ریزی توسعه استان حاضر و مسایل و مشکلات آنها را پیگیری می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha