۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۰۸
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85087932
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امکان افزایش ۳ تا ۵ برابری تولید در شهرک‌های صنعتی اصفهان وجود دارد

اصفهان- ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: امروز توان و ظرفیت لازم برای افزایش ۳ تا ۵ برابری تولید در شهرک‌های صنعتی این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رسول سواری، روز چهارشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز اصفهان افزود: یکسری زمین بلاتکلیف در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد که باید تعیین تکلیف و فعال شود و تعدادی واحد هم احداث و ماشین‌آلات آنها نیز نصب شده اما با کمبود مواد اولیه مواجهند و کمتر از ظرفیت خود تولید دارند.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در شهرک‌های صنعتی استان ایجاد شده اما هنوز ظرفیت‌ خالی بسیاری در این واحدها وجود دارد.

سواری تاکید کرد: با نگاه ویژه به این شهرک‌ها، امکان ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر در این واحدها وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ با عنوان "مهار تورم و رشد تولید"گفت: موضوع کمبود انرژی(آب، برق و گاز) یکی از مشکلات رسیدن به رشد تولید است که باید با برنامه‌ریزی لازم بدنبال افزایش ظرفیت تولید باشیم اما اصلاح الگوی مصرف را هم مورد توجه قرار دهیم.

وی با تاکید بر اهمیت مردمی سازی در حوزه کارآفرینی، اقتصاد و تولید ادامه داد: تسهیلات و امکاناتی که در کشور برای تولید از منظرهای مختلف وجود دارد باید بین مردم توزیع شود.

سواری افزود: مردمی‌سازی اقتصاد به این معناست که باید فضا و شرایط برای استفاده بخش بیشتری از آحاد جامعه از این تسهیلات فراهم شود.

وی اضافه کرد: باید در شهرک‌های صنعتی بجای واگذاری زمین‌ بزرگ، امکان واگذاری زمین‌ با متراژ کمتر و تسهیلات بیشتر را فراهم کنیم تا کارگاه‌های نیازمند توسعه و افراد دارای توان مالی کمتر نیز بتوانند از این زمین‌ها استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات به واحدها و کارگاه‌های کوچک باید در ستاد تسهیل و رونق تولید در اولویت قرار گیرد تا توان حضور در عرصه تولید را پیدا کنند.

وی بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی وظیفه مستقیمی در حوزه آموزش بر عهده ندارد اما درتلاشیم تا محدودیت‌های رشد تولید را از طریق ارائه آموزش به نیروهای انسانی برطرف سازیم.

سواری گفت: بر اساس پیش بینی‌ها وضعیت اشتغال کشور و استان در آینده نزدیک رو به‌رشد و مثبت خواهد شد و با مشکل بیکاری مواجه نخواهیم بود اما به نیروی متخصص و کارگر ماهر و مشاغل تخصصی در حوزه‌های مختلف بازار نیاز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه کشور در آینده به نیروهای انسانی آموزش دیده و ماهر نیاز دارد، افزود: جوانی و رشد جمعیت که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد در آینده به تولید کشور کمک خواهد کرد اما این جمعیت باید بطور کیفی برای حوزه تولید و اقتصاد تربیت و زمینه‌های رشد در حوزه کارآفرینی با اتخاذ سیاستگذاری‌های لازم فراهم شود.

امکان افزایش ۳ تا ۵ برابری تولید در شهرک‌های صنعتی اصفهان وجود دارد

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان، امروز چهارشنبه از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز این استان بازدید کرد.

رسول سواری را در این بازدید، مهدی خدایار مدیر روابط عمومی این شرکت نیز همراهی می‌کرد.

۸۰ شهرک صنعتی مُصوب در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک صنعتی عملیاتی شده و در حال واگذاری است، همچنین ۵۰ درصد از شهرک های استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند.
بیش از ۱۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال این استان مشغول کار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha