۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 5346
کد خبر: 85088114
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

سهم «سهام املاک و مستغلات آمریکا» از بحران بانکی این کشور

تهران- ایرنا- سال ۲۰۲۲ میلادی، برای سهام املاک و مستغلات آمریکا سال سختی بود. امسال نیز این سهام با مشکل مواجه شده است؛ زیرا ترس از اینکه بانک‌ها استانداردهای وام‌دهی را تشدید کنند فشار را بر این بخش، که افزایش نرخ‌های بهره بر آن تأثیر گذاشته بود، افزایش داده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از وبگاه رویترز، شاخص اِس‌اند پی ۵۰۰ بخش املاک و مستغلات پس از ریزش ۲۸ درصدی در سال گذشته، حدود یک درصد در سال ۲۰۲۳ میلادی رشد کرده که از رشد ۸ درصدی شاخص کل اِس‌اند پی ۵۰۰ عقب مانده است. بخش املاک و مستغلات تنها بخش از ۱۱ بخش شاخص اِس‌اند پی ۵۰۰ است که هم در سال ۲۰۲۲ میلادی و هم تاکنون در سال ۲۰۲۳ میلادی، عملکردی کمتر از معیار داشته است.

آنچه در بخش املاک و مستغلات در سال جاری وحشت ایجاد کرده این است که التهاب در بخش بانکی در پی ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی در ماه مارس، دسترسی شرکت‌های املاک و مستغلات به بدهی‌ها را دشوارتر ‌کند؛ زیرا بانک‌ها در وام‌دهی سختگیرانه‌تر عمل می‌کنند.

سهام بخش املاک و مستغلات از زمان آشکار شدن مشکلات بانک سیلیکون‌ولی در ۸ مارس (۱۷ اسفند)، ۲ درصد سقوط کرده در حالی که شاخص اِس‌اندپی ۵۰۰ معادل ۴ درصد افزایش داشته است.

سهم «سهام املاک و مستغلات آمریکا» از بحران بانکی این کشور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha