۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۰۴
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85088130
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس شورای شهر: آتش نشانی دزفول از کمبود تجهیزات رنج می‌برد

دزفول- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه آتش نشانی این شهر از کمبود تجهیزات رنج می‌برد، گفت: مدیریت شهری دزفول برای تجهیز آتش نشانی اهتمام جدی دارد.

به گزارش ایرنا، محمدحسن پرآور روز چهارشنبه در یکصد و شصت و یکمین جلسه رسمی در صحن علنی این شورا افزود: اهتمام مدیریت شهری برای تجهیز آتش نشانی در ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده ولی به دلیل کمبود زیاد این آتش نشانی با وجود اقدام زیاد، همچنان تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم.

وی ادامه داد: پیگیری‌هایی برای الحاق نردبان مرتفع، یک دستگاه سنگین اطفای حریق و برخی تجهیزات دیگر به آتش نشانی دزفول انجام شده است که امیدواریم این مهم تا پایان امسال محقق شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت شورای شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به انفجار و تخریب یک منزل مسکونی در این شهر گفت: این حادثه بار دیگر کمبود تجهیزات آتش نشانی دزفول را نشان داد.

غلامعلی پوررضایی با تاکید بر لزوم تجهیز آتش نشانی دزفول، ادامه داد: جرثقیل، دستگاه برش و پله حداقل تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی است که در حادثه انفجار اخیر، آتش نشانی دزفول چنین تجهیزاتی را در اختیار نداشت و برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه این وسایل از بخش‌های دیگر شهرداری تامین شدند.

وی با توجه به اهمیت تجهیز آتش نشانی دزفول گفت: مجهز نبودن آتش نشانی دزفول علاوه بر جان شهروندان در موقع حادثه باعث به خطر افتادن جان همکاران آتش نشانی می‌شود به همین دلیل تامین اعتبار برای تجهیز آتش نشانی ضروری است.

به گزارش ایرنا، صبح امروز چهارشنبه نشت گاز باعث انفجار و تخریب یک واحد مسکونی(که باشگاه سنگ نوردی نیز بوده) و وارد آمدن خسارت به منازل اطراف در شهر دزفول شد. ۲ زن ۳۴ و ۶۵ ساله در این حادثه مصدوم شدند.

این انفجار اگر چه تلفات جانی نداشت ولی زن جوان ۳۴ ساله دچار سوختگی شدید شد؛ موج این انفجار به قدری قوی بود که صدای آن در اکثر مناطق دزفول شنیده شد.

اقدام بیمه تامین اجتماعی افزایش قیمت مسکن را در پی دارد

رییس شورای اسلامی شهر دزفول در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از افزایش حق بیمه برای گرفتن و یا اخذ پروانه کار توسط بیمه تامین اجتماعی گفت: افزایش چشمگیر حق بیمه موجب انتقاد و نارضایتی شهروندان شده است و این تاثیر مستقیمی در کاهش تولید مسکن خواهد داشت.

وی ادامه داد: با محاسبه های جدید بیمه تامین اجتماعی برخی شهروندان برای اخذ پروانه کار مجبور هستند تا هشت میلیارد ریال نیز هزینه پرداخت کنند که این افزایش نرخ تامین اجتماعی باید در سطح ملی پیگیری شود.

ارتش قهرمان، دشمنان ایران اسلامی را برای هر اقدامی ناکام گذاشته است

پرآور در بخش دیگری از این نشست که با حضور سرتیپ دوم ستاد امیر جواد ولدی فرمانده پایگاه چهارم شکاری شهید وحدتی دزفول برگزار شد، گفت: ارتش جمهوری اسلامی در تمام صحنه‌ها با ورود مقتدرانه، مدبرانه و افتخارآفرین، امتحان خود را به خوبی پس داده است.

وی افزود: داشتن فرماندهی مقتدر، فقیه مدیر و مدبر و کسی که تدابیر او مورد تحسین دنیاست افتخار بزرگ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با مردم عجین بوده و مردم حامی فرزندان خود در نیروهای مسلح هستند، بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی با مجهزشدن به سلاح‌های پیشرفته و به روز دنیا، دشمنان ایران اسلامی را برای هر اقدامی ناکام گذاشته است.

وی افزود: تقویت، حفظ و بقای ارتش همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و با این تدبیر امروز ایران اسلامی در سایه ارتش جمهوری اسلامی در آسایش و امنیت به سر می برد.

شورای اسلامی شهر دزفول در این نشست در پاسخ به مطالبه‌های عمومی با اجرای آزمایشی ممنوعیت ورود بانوان کشف حجاب کرده در ۲ بوستان خانواده و ساحلی علی کله و تذکر لسانی در این بوستان‌ها موافقت کرد.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به پیشنهاد کمیسون فرهنگی این شورا برای الزام شهرداری درخصوص تذکر لسانی در ۲ بوستان شهری دزفول به صورت آزمایشی گفت: شهرداری باید ضمن توجه به استفاده از نیروهای آموزش دیده برای تذکر لسانی، مراقبت لازم را انجام دهد تا برخورد با افراد بدحجاب بدون حاشیه انجام شود.

وی با اشاره به مطالبه جدی مردم برای برخورد با هنجارشکنان و کسانی که با کشف حجاب، امنیت اجتماعی را مخدوش می‌کنند، افزود: بسیاری از افرادی که اقدام به کشف حجاب کرده‌اند با تذکر لسانی حجاب خود را رعایت می‌کنند.

تذکر وظیفه مردم و برخورد وظیفه حاکمیت است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر دزفول نیز با اشاره به ایجاد گروه تذکر لسانی با بهره گیری از یک هزار آمر به معروف و ناهی از منکر در این شهرستان گفت: عملکرد موفق این گروه در تذکر لسانی به بانوان کشف حجاب نشان داد که توجه به امر به معروف لسانی می تواند آثار بسیار موثری داشته باشد.

حجت الاسلام مهدی حاجی جعفر نمازی افزود: آموزش حراست شهرداری در مکان‌ها و بوستان‌های متعلق به آن برای تذکر به بانوان کشف حجاب کرده در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تذکر وظیفه مردم و برخورد وظیفه ای حاکمیتی است، ادامه داد: حاکمیت نسبت به برخورد با کشف حجاب به جای تذکر باید اقدام انجام دهد و این در صورتی است که تذکر داده شده موثر واقع نشود و شخص تمکین نکند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر دزفول اظهار کرد: پیشنهادی در این کمیسیون برای اجرای طرح ممانعت از ورود بانوان کشف حجاب در این شهر والزام شهرداری در این زمینه تدوین شده است تا به صورت آزمایشی در ۲ بوستان خانواده و علی کله اجرایی شود.

وی افزود: با اجرای این طرح نه تنها از ورود بانوان کشف حجاب در پارک خانواده ممانعت می‌شود بلکه درصورت کشف حجاب در داخل پارک به آنها تذکر لازم داده خواهد شد و درصورت تمکین نکردن، فرد به بیرون بوستان هدایت می‌شود.

حجت الاسلام نمازی گفت: در بوستا علی کله به دلیل شرایط خاص آن نیز مقرر شده است که شهرداری در ورودی بوستان تذکر لازم را داده و از ورود افراد بدون حجاب ممانعت کند.

وی با اشاره به مطالبه جدی مردم از مسوولان دزفول برای مقابله با بی حجابی در اماکن عمومی و بوستان های این شهر افزود: مدیریت شهری با این اقدام به دنبال ایجاد فضای امن برای شهروندان و خانواده ها و پاسخ به مطالبه مردمی در این زمینه است.

تذکر لسانی نباید منجر به لجاجت بیشتر شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به پیشنهاد الزام شهرداری برای ممانعت از ورود بانوان بدحجاب به ۲ بوستان دزفول گفت: هدف از این اقدام ترغیب بانوان بد حجاب و بی حجاب به رعایت حجاب است به همین دلیل باید نحوه برخورد به گونه ای باشد که این هدف محقق شود.

زهرا آدینه با بیان اینکه برخورد با این بانوان نباید به گونه ای باشد که موجب لجاجت بیشتر آنها شود، افزود: شهرداری برای اجرای این طرح باید از نیروهای آموزش دیده استفاده کند تا از ایجاد برخورد نامناسب جلوگیری شود.

بیمه تامین اجتماعی کمر به مخالفت با شعار سال بسته است

نایب رئیس کمیسیون عمران. حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست، با انتقاد از افزایش بسیار زیاد نرخ بیمه تامین اجتماعی برای گرفتن و یا تمدید پایان کار ساختمانی گفت: امسال به نام سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده و این اقدام بیمه تامین اجتماعی برخلاف این شعار است.

غلامعلی رسالتی افزود: حق بیمه تامین اجتماعی برای مجتمع آپارتمانی با ۲ هزار متر مربع زیربنا بالغ بر پنج میلیارد ریال است که این هزینه سنگینی موجب کاهش ساخت و ساز و افزایش قیمت مسکن می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha