۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۳۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85088149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفارتخانه‌های خارجی در خارطوم: البرهان و حمیدتی به درگیری‌ها پایان دهند

تهران-ایرنا- هیات‌های دیپلماتیک خارجی در خارطوم در بیانیه‌ای از ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» خواستند که هرچه سریع‌تر به درگیری‌ها پایان دهند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه الجزیره، در بیانیه هیات‌های دیپلماتیک خارجی در خارطوم آمده است: رهبران نظامی در سودان باید بدون تاخیر گفت‌وگو را آغاز کنند، چراکه اقدامات آنها افراد بی‌شماری را در معرض خطر قرار داده است.

در این بیانیه تأکید شده است: اقدامات رهبران نظامی مانع از تلاش مشروع مردم سودان برای گذار صلح آمیز دموکراتیک شده است.

هیات‌های دیپلماتیک خارجی در خارطوم افزودند: از طرف‌های درگیر می‌خواهیم به تعهدات بین‌المللی خود برای حفاظت از غیرنظامیان و هیات‌های دیپلماتیک پایبند باشند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمدا است: حل و فصل همه جانبه و پایدار اختلافات میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع یک اولویت فوری است.

با وجود اعلام آتش‌بس ۲۴ ساعته در سراسر سودان، درگیری‌های شدید میان ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» امروز وارد پنجمین روز خود شد.

منابع خبری عصر سه شنبه از موافقت ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان و آغاز آتش‌بس خبر داده‌ بودند.

قرار شده بود که این آتش‌بس از ساعت ۱۸ عصر دیروز به وقت محلی سودان آغاز و بمدت ۲۴ ساعت ادامه یابد.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سرقدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha