۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
کد خبر: 85088352
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار گروه هلال ماه شوال را در استان یزد رصد می‌کنند

۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
کد خبر: 85088352
چهار گروه هلال ماه شوال را در استان یزد رصد می‌کنند

یزد- ایرنا- کارشناس استهلال استان یزد گفت: ۲۰ نفر در قالب چهار گروه استهلال از عصر امروز(پنجشنبه) تا شامگاه در مناطق مختلف استان هلال ماه شوال را رصد می کنند.

محمدرضا مصدق روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گروه‌ها، رصد ماه شوال را با استفاده از امکانات علمی و به روز در مناطقی از شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد و مهریز انجام می دهند.

این مسئول بیان کرد: تمامی گزارش‌ها در زمینه رصد هلال ماه شوال به دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال می‌شود و دفتر ایشان زمان آغاز ماه شوال و عید سعید فطر را پس از دریافت گزارش‌ها اعلام خواهد کرد.

مصدق بیان کرد: گروه‌های استهلال استان با عضویت بهترین کارشناسان علم نجوم سالانه در ارتباط با مسایل مختلف وظایف خود بر حسب ضرورت انجام می‌دهند.

همه ساله قبل از فرارسیدن ماه های رمضان و شوال کار رصد هلال ماه توسط اعضای گروه استهلال استان انجام می‌شود و طبق تقویم رسمی کشور شنبه دوم اردیبهشت‌ماه جاری در صورت اعلام رویت هلال ماه شوال عیدفطر است .

استان یزد به دلیل برخورداری از سطوح بیابانی و کویری از مناطق مناسب کشور برای انجام کارهای مرتبط با دانش نجوم و رصد ستارگان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha