۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 1464
کد خبر: 83340827
T T
۰ نفر
امام جمعه مهریز حضور مردم در نماز عید فطر را خواستار شد

یزد - ایرنا - امام جمعه مهریز گفت: برای نخستین بار و با همکاری روحانیان، هیات امنای مساجد و همراهی مسئولان نماز عید فطر در حسینیه وحدت این شهرستان برگزار می شود و از عموم مردم برای حضور گسترده در این مرسم معنوی دعوت کرد.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مراسم از ساعت ۶:۱۵ صبح روز عید با قرائت دعای ندبه آغاز و سپس در ساعت ۷ نماز عید فطر اقامه می‌شود.


وی ادامه داد: در چند روز گذشته برای برگزاری هرچه بهتر مراسم جلسه‌های متعددی با حضور مسئولان و تشکل‌ها برگزار و تمهیدات لازم برای اقامه نماز اتخاذ شد.


امام جمعه مهریز اظهار کرد: برگزاری نماز با حضور گسترده مردم تحول و فعالیت بزرگ فرهنگی و دینی محسوب می‌شود که همکاری همگان را طلب می‌کند.


مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.


همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد میزان پرداخت زکات فطریه مردم استان را برای هر نفر ۸۰ هزار ریال اعلام کرد.


به گزارش روز سه شنبه تارنمای دفتر آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، سه کیلوگرم گندم برای هر نفر که این میزان با توجه به شرایط هر استان و قیمت گندم در آن منطقه قابل تغییر است و میزان کفاره روزه هم ۷۵۰ گرم گندم معادل ۲۵ هزار ریال است.
وی تصریح کرد: فطریه روزه بهتر است همان روز عید فطر و به نیازمندان و فقرا پرداخت شود.


به گفته رئیس ستاد استهلال و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد چهار گروه استهلال با مشارکت ۲۰ کارشناس علم نجوم عصر سه شنبه برابر ۱۴ خرداد ماه ۱۳۹۸ با استقرار ۲ گروه در شهرستان یزد و همین تعداد در شهرستان‌های اردکان و میبد هلال ماه شوال ۱۴۴۰ هجری قمری را رصد می‌کنند.


حجت الاسلام رضا شریفی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: نتیجه رصد در اولین فرصت به ستاد مرکزی استهلال کشور در تهران اعلام می‌شود و اعضای گروه استهلال استان مأموریت‌های محوله خود را با دقت و جدیت و طبق برنامه انجام می‌دهند.


همه ساله قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ماه شوال کار رصد هلال ماه توسط اعضای گروه استهلال انجام می‌شود.


هلال شوال ۱۴۴۰ غروب امروزدر سراسر ایران قابل رؤیت است


۷۵۴۱/‏‬ ۲۰۴۷/‏

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha