اشتغال ایجاد شده در استان مرکزی ۱۳ درصد از برنامه هدفگذاری بیشتر است

اراک - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: اشتغال ایجاده شده سال گذشته این استان، ۱۳ درصد از برنامه هدفگذاری بیشتر است.

«جمشید امیدی» روز پنجشنبه در دیدار با کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی در اراک، افزود: در این مدت بیش از ۲۳ هزار و ۸۰۰ شغل در استان مرکزی ایجاد شد و هدفگذاری برنامه اشتغال امسال نیز، حدود ۱۱ هزار شغل است.

وی بیان کرد: استان مرکزی در مجموع سال گذشته وضعیت آرامی در بخش کار و تولید و تعاونی‌ها داشت و بسیاری از مشکلات سال‌های قبل گره‌گشایی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: به طور قطع در کنار رونق تولید، رونق اشتغال ایجاد می‌شود و در این خصوص همه تلاش‌ها در استان به کار گرفته شده تا در نهایت، به تحقق شعار سال منجر شود.

امیدی اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۱۲۲ کارگاه فعال در پایان بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ در استان مرکزی ثبت شد که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته به ۲۳ هزار و ۶۲۲ کارگاه رسید که با افزایش ۲ و ۲ دهم درصدی همراه بود.

وی تصریح کرد: این مهم منجر به افزایش تعداد بیمه شدگان اجباری از ۲۲۴ هزار و ۴۰۳ نفر در پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر در پایان بهمن‌ماه سال گذشته رسید که رشدی معادل سه و ۶۲ دهم درصدی را نشان داد.

استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران دارای حدود سه هزار واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha