دوستداران محیط زیست در آستانه روز زمین پاک آرامستان مهاباد را پاک‌سازی کردند

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: دوستداران محیط زیست در این شهرستان در آستانه عید سعید فطر و روز زمین پاک آرامستان «باغ فردوس» این شهر را پاکسازی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فاروق سلیمانی روز پنجشنبه در حاشیه آیین پاکسازی آرامستان این شهر اظهار کرد: امسال به مناسبت هفته زمین پاک برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود و نخستین برنامه به پاکسازی آرامستان شهر از زباله و سایر پسماندها اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: در این عملیات پاکسازی بیش از ۱۵۰ نفر از دوستداران محیط زیست، هیات‌های ورزشی و پاکبانان شهرداری حضور داشتند و در مجموع بیش از یک تُن زباله و پسماند از محوطه آرامستان جمع آوری و به سات زباله شهری منتقل شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته زمین پاک در این شهرستان گفت: در طول این هفته بازدید از واحدهای صنعتی و خدماتی دوستدار محیط زیست، برگزاری مسابقات نقاشی و عکاسی دانش آموزی با موضوع محیط زیست، قرار دادن سطل زباله برای تفکیک مواد بازیافتی در مدارس، برگزاری دوره و کارگاه‌های آموزشی با موضوع زمین پاک و شرکت محیط بانان در نماز جمعه اجرایی می‌شود.

دوستداران محیط زیست در آستانه روز زمین پاک آرامستان مهاباد را پاک‌سازی کردند

وی از همکاری دوستداران محیط زیست و انجمن‌های زیست محیطی و منابع طبیعی این شهرستان در اجرای برنامه‌های هفته زمین پاک و سایر مناسبت‌های اداره محیط زیست مهاباد قدردانی کرد.

یکی از دوستداران محیط زیست مهاباد نیز در حاشیه این آیین گفت: کسانی که در طول سال به آرامستان شهر مراجعه می‌کنند، زباله و پسماندهایی مانند شیشه خالی گلاب و بنر و بقایای تاج گل را در این محل رهاسازی نکنند.

سیدمحمدامین شیخ‌مندی افزود: امروز جمعی از دوستداران محیط زیست مهاباد با حضور در آرامستان این شهر، زباله ها را جمع‌آوری کردند تا محیطی پاک و آراسته داشته باشیم.

وی یادآور شد: فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین مردم این شهرستان نهادینه شده و امسال میزان زباله‌های آرامستان در مقایسه با سال گذشته بسیار کمتر بود و این امر نشان می‌دهد مردم با جدید بیشتری به مساله محیط زیست فکر می‌کنند.

دوم تا نهم اردیبهشت به نام هفته زمین پاک نامگذاری شده که شعار امسال این هفته «سرمایه‌گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره‌وری سبز» تعیین شده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب اذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha