۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۴۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85088501
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به پتروشیمی اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان اختصاص یافت که این طرح در هشت ماه آینده تکمیل می شود.

به گزارش پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی پتروشیمی خراسان، مسعود اسم خانی روز پنجشنبه در بازدید از روند پیشرفت پروژه انتقال پساب شهر بجنورد به پتروشیمی خراسان اظهار کرد: اجرای این طرح ۲ سال زمان نیاز دارد اما با تلاش مضاعف هشت ماهه تکمیل می شود.

وی افزود: با توجه به تاکیدات رییس جمهور و پیگیری های سازمان تامین اجتماعی و شرکت سرمایه گذاری شستا در تلاشیم تا این پروژه را زودتر از موعد مقرر و در پایان آبان ماه امسال تحویل دهیم.

استاندار خراسان شمالی نیز در این بازدید بر اهمیت اجرای پروژه انتقال پساب شهر بجنورد به پتروشیمی خراسان تاکید کرد و گفت: استان با بحران کم آبی مواجهه است و باید این طرح هر چه زودتر اجرایی شود

محمدرضا حسین نژاد ادامه داد: خوشبختانه در سفر دوم تیرماه سال گذشته رییس جمهور به استان اجرای این طرح مصوب و عملیات اجرایی آن از دهه فجر سال گذشته آغاز شد.

وی بیان کرد: سرعت پیشرفت پروژه مناسب است و مدیریت شرکت سرمایه گذاری تاپیکو و مدیرعامل پتروشیمی خراسان پیگیری های خوبی در خصوص اجرای طرح داشته اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پروژه انتقالب آب از تصفیه خانه بجنورد به پتروشیمی در رساتای استفاده از آب خاکستری در ۲ فاز شامل ایجاد تصفیه خانه و خط انتقال برنامه ریزی شده است که این طرح از دهه مبارک فجر کنگ زنی شد.

طول خط انتقال این طرح از محل تصفیه خانه بجنورد تا محل رسوب گیری بند قارلق ۱۱ کیلومتر است و در ادامه از این محل تا مجتمع پتروشیمی نیز حدود هفت کیلومتر است.

ظرفیت تصفیه خانه و خط انتقال ۱۳ میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده است , هم اینک کل ظرفیت پساب بجنورد پنج میلیون متر مکعب است که در فازهای بعدی به حدود ۱۰ میلیون متر مکعب در سال می رسد اما پترویمی برای طرح های توسعه ای این میزان ظرفیت را در نظر گرفته است.

 ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به پتروشیمی اختصاص یافت

به گزارش ایرنا، پتروشیمی خراسان پرمصرف ترین صنعت آب این خطه است و این واحد تولیدی حدود پنج میلیون متر مکعب آب مصرف می کند که از مجموع این میزان ۲ و نیم میلیون متر مکعب آب از منابع آب زیرزمینی و ۲ و نیم میلیون متر مکعب آب از منابع آب سطحی برداشت دارد.

رییس جمهور در سفر به خراسان شمالی از مجتمع پتروشیمی بجنورد بازدید کرد و بر استفاده از آب خاکستری برای این مجتمع تولیدی تاکید کرد.

پتروشیمی در طرح های توسعه ای خود نیاز به آب بیشتری دارد که در این خصوص چاره ای جز استفاده از آب خاکستری(پساب) را ندارد.

پتروشیمی خراسان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال شرق کشور است که با استمرار تولید برای بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی داشته است.

این مجتمع سالانه ۶۲۰ هزار تن کود شیمیایی اوره، ۳۳۰ هزار تن آمونیاک، ۲۰ هزار تن کریستال ملامین و ۵۰۰ تن ازت مایع تولید می کند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی در آن دایر است؛ صنایع بزرگ استان شامل پتروشیمی، فولاد، سیمان، آلومینا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha