مرزهای پرویزخان و خسروی در تعطیلات عید فطر برای مبادلات تجاری فعال است

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی در این شهرستان در تطعیلات عید فطر همچون روال گذشته برای انجام مبادلات تجاری و مرزی فعال است.

«محمد حیدری» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: فعالیت تجاری در مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی شبانه روزی و ۲۴ ساعته است و تعطیل‌بردار نیست و در ایام تعطیلات نیز طبق روال سابق فعال است.

وی اظهار کرد: طرف عراقی نیز در تعطیلات عید فطر همچون طرف ایرانی پای کار است و تمام دستگاه های مرتبط با امر صادرات و فعالیت های تجاری در روز عید فطر در مرز مستقر و فعالیت دارند از این رو بدون هیچ گونه وقفه ای شاهد مبادلات تجاری و مرزی و صادرات کالا در مرزهای پرویزخان و خسروی هستیم.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین در ادامه گفت: سهم مرزهای خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین از مجموع صادرات استان کرمانشاه به عراق ۶۳ درصد است که تلاش و اهتمام تمام دستگاه‌های اجرایی در سال جاری توسعه و افزایش و روان سازی صادرات از مرزهای خسروی و پرویزخان بیش از گذشته ورفعد مشکلات و نواقص موجود در این مرزها است.

حیدری گفت:به طور میانگین روزانه ۷۰۰ کامیون کالا از مرز پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و ۳۰۰ تا ۴۰۰ کامیون کالا از مرز رسمی خسروی به حوزه عربی کشور عراق صادر می شود.

او اضافه کرد: همچنین روزانه بیش از ۳۰۰ دستگاه تانکر حامل مواد سوختی از اقلیم کردستان عراق به صورت ترانزیت سوخت از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد کشورمان می‌شوند.

براساس تقویم رسمی کشورمان روزهای شنبه و یکشنبه (دوم و سوم اردیبهشت) مصادف با عید سعید فطر است.

مرزهای پرویزخان و خسروی در تعطیلات عید فطر برای مبادلات تجاری فعال است

استان کرمانشاه ۲ مرز رسمی و ۵ بازارچه مرزی دارد

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha