رفع نواقص کتابخانه مرکزی خرم‌آباد ضروری است

خرم‌آباد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: برطرف کردن نواقص کتابخانه مرکزی خرم‌آباد برای بهره برداری در زمان تعیین شده ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مجید منعمی روز پنجشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان اظهار کرد: نیم درصد حق کتابخانه‌های عمومی از محل درآمد شهرداری‌ها حق مردم بوده و در قانون تعریف شده است که باید به موقع پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه تجهیز کتابخانه‌ها از سوی متولیان امر ضروری است ادامه داد: باید کتاب‌های خوب در سطوح و مناسب سنین مختلف با موضوع دفاع مقدس در قفسه‌ کتابخانه‌ها قرار گیرد چراکه کتاب و کتابخوانی یکی از عرصه‌های مهم فرهنگی و در اندیشه‌سازی موثر است.

منعمی بیان کرد: شهرداری‌ها می‌توانند در راستای دستیابی به جایگاه حقیقی و شایسته کتاب و کتابخوانی در فرهنگ اسلامی - ایرانی و ترویج این مهم، تبلیغات بصری را با اکران تصاویر کتاب‌های خوب در محیط های شهری اجرا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ادامه داد: اداره کل زندان‌های استان ظرفیت‌هایی دارد و می توان با تجهیز کتابخانه‌ زندان ها، به افراد حاضر در آنجا کمک کرد بنابراین از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی استان انتظار می رود در به روزرسانی این کتابخانه‌ ها اهتمام داشته باشند.

منعمی با بیان اینکه جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان باید از حالت ساختاری خارج شود افزود: برخی از دستگاه‌های متخصص و مرتبط در موضوعات فرهنگی - هنری به عنوان عضو ناظر و مهمان در جلسات حضور داشته باشند که از ظرفیت‌های آنها نیز استفاده شود.

منعمی به اهمیت اطلاع‌رسانی در حوزه جشنواره رضوی نیز اشاره کرد و گفت: باید اطلاع‌رسانی‌های بیشتری در زمینه این جشنواره در استان صورت پذیرد.

کتابخانه مرکزی خرم آباد به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی لرستان در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع احداث و تاکنون بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال برای آن هزینه صرف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha