۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۰۰
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85088883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موسسه مطالعاتی: آمریکایی‌‎ها بزرگترین تهدید امنیت دولتشان هستند

تهران – ایرنا - موسسه مطالعات سیاست آمریکا با انجام یک نظرسنجی درباره مهمترین تهدیدات علیه آمریکا نشان داد در مورد امنیت ایالات متحده، خود آمریکایی‌ها تهدید بزرگتری نسبت به چینی‌ها یا روس‌ها محسوب می‌شوند.

به گزارش ایرنا، شبکه المیادین روز پنجشنبه به نقل از این موسسه مطالعاتی نوشت: اگر از کارشناسان و سیاستگذاران آمریکایی در مورد بزرگترین تهدیدی که دولت آمریکا را تهدید می کند، نظرسنجی شود، احتمالاً چین را در صدر فهرست قرار می دهند و برخی روسیه و تعدادی کمی نیز به دوران «جنگ علیه تروریسم و افراط گرایی» اشاره می کنند در حالی که بزرگترین تهدید علیه دولت آمریکا، (امثال) ژاک تکسیرا است.

به گفته این مؤسسه مطالعات در آمریکا، جوان ۲۱ ساله ای که پشت افشای اسناد اطلاعاتی آمریکا قرار دارد ممکن است تنها یک جوان به نظر برسد که دنبال گرفتن چند امتیاز در کنار دوستان خود در یک گروه اینترنتی بود و چند سند را نیز به اشتراک گذاشت و خودش بر این باور است که این کارش از دایره محدود دوستانش تجاوز نکرده است.

این مؤسسه افزود: این جوان در واقع نماینده یک نیروی قابل توجه در داخل دولت آمریکاست که شامل افراد راست افراطی و لیبرال های تندرو در ارتش می شود. برخی دیگر نیز شامل نمایندگانی هستند که از شوراهای مدارس تا کنگره آمریکا حضور دارند و به نوعی ناسیونالیسم خالص باور دارندکه خالی از هر گونه علاقه به دولت آمریکاست و بخشی از یک تصویر ایدئولوژیک است.

در این گزارش آمده است: پیوند بین ارتش آمریکا و راست افراطی به سال‌ها قبل برمی‌گردد، گرچه دشوار است که میزان عمق این رابطه را بدانیم. «تیموتی مک وی»، عامل بمب گذاری سال ۱۹۹۵ اوکلاهاما سیتی، یک کهنه سرباز بود. بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ – بر اساس آمارها – ۲۱ کهنه سرباز در ارتکاب یا برنامه ریزی خشونت هایی با گرایش راست افراطی شرکت داشتند.

یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۷ نشان داد که ۲۵ درصد از پرسنل ارتش با ناسیونالیسم سفیدپوست محور و نژادپرستی در نیروهای مسلح مواجه شده اند. تعداد پرسنل ارتش در آن زمان ۱.۳ میلیون نفر بود، یعنی تقریبا ۳۲۵ هزار سرباز به نوعی با برخوردهای ناشی از ناسیونالیسم سفیدپوست محور روبرو بودند. بررسی‌های بعدی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تقریباً همان نتایج نگران‌کننده را نشان داد.

بر اساس گزارش این موسسه، قبل از دهه ۱۹۷۰، چنین ناسیونالیسم سفیدپوستانه و نژادپرستانه به طور قابل توجهی با سیاست رسمی دولت آمریکا همپوشانی داشت، اما اکنون به ادعای این موسسه، این افراط گرایی ویژگی های مشخص ضد دولتی پیدا کرده است.

پیش از این، وب‌سایت آمریکایی « اکسیوس » اعلام کرده بود که روسای کنگره آمریکا مجموعه دومی از اسناد محرمانه را دریافت کرده‌اند که در اقامتگاه‌های جو بایدن و دونالد ترامپ روسای جمهوری کنونی و سابق و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا کشف شده بودند./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha