فعالیت‌های اکتشافی و بهره‌برداری از معادن آذربایجان‌شرقی توسعه می‌یابد

تبریز - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: از سال گذشته تحولات اساسی و مهمی در بخش معدن استان شروع شده است و امسال درصدد افزایش تولید با توسعه فعالیت های اکتشافی و بهره برداری از معادن از طریق صدور پروانه بهره برداری و پروانه اکتشاف و گواهی کشف معدن هستیم.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، صابر پرنیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به منظور توسعه فعالیت ها و رشد تولید، برنامه های ویژه ای در این حوزه تدوین شده است.

وی ادامه داد: به منظور رونق تولید در بخش معدن برای امسال صدور پروانه بهره برداری ۴۰ فقره معدن، ۳۵ فقره پروانه اکتشاف و ۳۰ فقره گواهی کشف هدف گذاری شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در بخش های مختلف به ویژه در حوزه معدن گفت: به منظور هدفمندتر کردن فعالیت و افزایش تولید محصولات معدنی، اطلس معادن آذربایجان‌شرقی تدوین می‌شود و دیگر هیچ معدنی بدون برنامه نخواهد بود.

آذربایجان شرقی با ۸.۱ میلیارد تن ذخایر معدنی تخمینی، رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد و از نظر تنوع مواد معدنی هم در وضعیت مناسبی است اما به دلیل راکد بودن تعدادی از معادن، کامل نبودن زنجیره تولید معادن فعال و برخی مشکلات فرا بخشی، سهم این بخش در اقتصاد استان متناسب با ظرفیت‌های موجود نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha