سرمایه‌گذاران اردبیل تمایلی برای حضور در بخش صنعت ندارند

اردبیل - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع معادن و کشاورزی اردبیل گفت: سرمایه‌گذاران استان به لحاظ مقرون به صرفه نبودن بخش صنعت، تمایلی به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت ندارند.

به گزارش ایرنا، "حسین پیرموذن" روز پنجشنبه در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود: در حال حاضر اکثر سرمایه‌گذاران، سرمایه‌های خود را در طلا، دلار، مسکن و خودرو سرمایه‌گذاری می‌کنند که تبعات آن جز تورم و گرانی و نابسامانی اقتصادی در کشور چیزی دیگری نیست.

وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در کالاهای مصرفی ضرر و زیان بیشتری به تولید و اقتصاد کشور وارد می‌کند و ضروری است دولت در این باره سیاست گذاری‌های درست را بکار بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع معادن و کشاورزی اردبیل با بیان اینکه سرمایه‌گذاران از تولید و صنعت غافل شده‌اند ، افزود: امروزه به هر سرمایه‌داری پیشنهاد تولید شود به یقین مخالفت خود را با آن بیان خواهد کرد، دلیل واضح آن گسترش بازارهای موازی و غیر رسمی دلالی اعم از مسکن، خودرو، طلا و دلار می‌باشد کما اینکه مسئولیت و دردسر تولید هزار بار بیشتر از بازارهای ذکر شده می‌‍باشد.

پیرموذن ادامه داد: تجربه کشورهای توسعه یافته، نشان می‌دهد که اگر مشوق‌های لازم را به سمت تولید هدایت کنیم نقش آن را در سطح جامعه خواهیم دید.

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع معادن و کشاورزی اردبیل بیان کرد: اگر مشوق و حمایتی از طرف دولت نباشد، مخصوصا در وضع فعلی جامعه با تورم بالا هیچ گشایشی را شاهد نخواهیم بود.

وی درباره اجرای دقیق مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: اجرای دقیق و کامل مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و بهره‌گیری از ظرفیت قانون‌گذاری مجلس در کنار همکاری بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های کارشناس‌های متخصص آن که همواره بدنه تولید بوده و می‌باشند ، کمک خواهد کرد تا چرخ اقتصادی کشور بیش از پیش شتاب داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع معادن و کشاورزی اردبیل بیان کرد: بر این اساس انتظار می‌رود دغدغه‌های بخش خصوصی اعم از قوانین دست و پا گیر، تصمیم‌های سلیقه‌ای نهادها و ادارات و مشکلات مالیاتی و بیمه‌ای که بارها و بارها در محافل مختلف مورد بحث قرار گرفته بیش از گذشته مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

در این جلسه مشکلات بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha