۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۳:۰۸
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85089085
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمله هوایی و مقابله ضد هوایی در شمال خارطوم

۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۳:۰۸
کد خبر: 85089085
حمله هوایی و مقابله ضد هوایی در شمال خارطوم

تهران-ایرنا- رسانه‌ها بامداد جمعه از مقابله پدافند هوایی نیروهای واکنش سریع سودان با جنگنده‌های ارتش در شهر خارطوم البحری خبر دادند.

شهر «خارطوم البحری » ، در شمال شهر خارطوم پایتخت سودان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، شبکه "الجزیره" از افزایش صدای شلیک پدافند هوایی نیروهای واکنش سریع به پرواز جنگنده‌های ارتش در شهر خارطوم البحری خبر داد.

الجزیره ساعاتی پیش گزارش داد که جوی از هشدار در مناطق مختلف مناطق درگیری در سودان سایه افکنده است.

این شبکه اعلام کرد که صدای تیراندازی در اطراف فرماندهی کل ارتش، فرودگاه، محله‌های «کافوری»، «الریاض» و «سوبا» در خارطوم پایتخت سودان قطع شده است.

الجزیره گزارش داد که به علت فرا رسیدن عید سعید فطر، شماری از بازارهای شرق خارطوم شاهد حضور شبانه اما محدود مردم برای خرید عید بوده است.

سودان از شنبه هفته گذشته (۲۶ فروردین ماه) صحنه درگیری و خشونت سنگین میان نیروهای ارتش و نیروهای واکنش سریع این کشور است.

عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و "محمد حمدان دقلو" (حمیدتی) هر یک روز شنبه همدیگر را متهم کردند که نیروهای دو طرف در جنوب خارطوم؛ پایتخت در نزدیکی شهرک ورزشی به دیگری حمله کرده است.

در ادامه تحولات خشونت بار در سودان و درحالی که آتش‌بس میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه تمدید شده بود و دوطرف پایبندی خود را به آن اعلام کرده بودند، درگیری ها از ساعت اجرای آتش‌بس تاکنون ادامه دارد.

روز پنجشنبه نیز درگیری ها در پایتخت سودان در اطراف مقر نهادهای راهبردی و ادعاهای دو طرف درگیری درباره تسلط بر مواضعی یکدیگر نیز مانند روزهای قبل ادامه دارد.

سازمان جهانی بهداشت از کشته شدن ۳۰۰ نفر و زخمی شدن ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از آغاز درگیری‌ها در سودان خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha