۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85089297
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:وحدت ارتش و سپاه نعمت بزرگ الهی است

۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبر: 85089297
امام جمعه کاشان:وحدت ارتش و سپاه نعمت بزرگ الهی است

کاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: وحدت بین ارتش و سپاه،نعمت بزرگ الهی و عامل پیشرفت نظام جمهوری اسلامی است و توانمندی های آنها سبب شده چشم بدخواهان از کشور دور شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود:در روز ارتش فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فرمانده ارتش دیدار می کند و این ۲ نهاد مقدس ید واحده زیرمجموعه فرمانده معظم کل قوا و ولایت فقیه هستند و همه ما باید قدردان نعمت ولایت فقیه باشیم.

وی اظهار کرد:دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری در سال جاری با دانشجویان نکات زیبایی داشت و ایشان فرمودند مهم ترین اولویت برای موفق شدن دانشجو این است که مبانی دینی و معرفتی او محکم شود.

امام جمعه کاشان بیان کرد:معظم له به تشکل های دانشجویی فرمودند مراقب باشید که قصد تشکل های دانشجویی دیده شدن نباشد و خداوند هم در قرآن کریم به مومنان می گوید که نماز نباید همراه با ریا باشد،هر کاری که برای دیده شدن باشد بی برکت می شود اما اگر برای کسب رضای خدا باشد ارزشمند است.

حجت الاسلام حسینی گفت:شهادت سپهبد قرنی در سوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ از مناسبت های هفته است،این شهید بزرگوار در مقابل تجزیه طلبان کردستان ایستادگی کرد و این منطقه را از خطر تجزیه نجات داد و شکست دشمن در صحرای طبس در سال ۱۳۵۹ از مناسبت های دیگر هفته است،همان خداوندی که در صحرای طبس حامی ما بود امروز هم در مقابل قدرت نمایی ناتو و آمریکا وجود دارد.

وی افزود:سال ۱۳۶۹ بوش پدر رییس جمهور وقت آمریکا به عراق حمله کرد ، خود آنها صدام را برای تصرف کویت تحریک کردند و سپس با این بهانه به صدام حمله کردند ، در آن زمان تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سخنرانی های خود گفتند که صدام توبه کرده و تبدیل به خالد بن ولید شده و باید حمایت شود که در این زمان مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی(ره) فرمودند که هم صدام و هم آمریکا ظالم هستند و ما بی طرف هستیم، مدت ها بعد پادشاه کشور عربستان در پیامی به ایران گفت که هدف آمریکا از حمله به عراق جنگ با ایران بود و تدبیر مقام معظم رهبری توطئه دشمن را خنثی کرد.

وی اظهار کرد:بعضی از افراد قصد دارند در تاریخ دوم اردیبهشت امسال خارج از عرف شرعی اقدامی انجام دهند و تولد بچه آنها عدد خاص باشد و باوجود اینکه زمان وضع حمل مادر نشده به دنبال انجام عمل سزارین هستند و این اقدام طبق تاکید پزشکان هم ضرر جسمی و هم معنوی دارد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: با کناره گیری آقای ساداتی نژاد ، وزیر جهاد کشاورزی شاهد مسائلی در منطقه کاشان بودیم،در این مدت پیام های تبریک با این محتوا که تفکر ساداتی نژادیسم در کاشان تمام شده ارسال می شد و پیام دیگر این بود که سخنگوی دولت اعلام کرد که ایشان استعفا داده و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از معاونان ایشان است و در آینده هم از ظرفیت آقای ساداتی نژاد در دولت استفاده می شود.

حجت الاسلام حسینی گفت: به خواهران و برادرانم از اصولگرا و اصلاح طلب می گویم با هر تفکر در اظهار نظرهای خود از مدار تقوا خارج نشوید و همیشه انصاف را رعایت کنید.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:در حکمت نوزدهم نهج البلاغه حضرت علی(ع) می فرمایند هرکس که همراه با آرزوهای خود حرکت کند به وسیله مرگ به زمین می خورد و حضرت آیت الله خوئی در کتاب مِنْهاجُ البَراعَة در توضیح این حکمت می فرمایند که آرزو شبیه اسب چموش است که اگر افسار آن گرفته نشود انسان را به زمین می زند.

وی اظهار کرد: وداع با ماه مبارک رمضان از مناسبت های هفته است،باید قدردان این ماه بزرگ باشیم،امشب ،شب عید فطر است و این شب کمتر از شب قدر نیست و خواندن دعای زیارت امام حسین(ع) در این شب مستحب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha