۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 5406
کد خبر: 85089332
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ محفل قرآنی در استان مرکزی برگزار شد

۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبر: 85089332
۳۰ محفل قرآنی در استان مرکزی برگزار شد

اراک - ایرنا - رییس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت : ۳۰ محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان امسال در این استان برگزار شد.

حجت الاسلام "حسن دهقانی" روز جمعه در حاشیه محفل جزء خوانی قرآن در آستان مقدس امامزادگان ابوالحسن(ع) و آمنه خاتون(س) روستای دیزآباد از توابع شهرستان خنداب در گفت و گو با ایرنا، افزود: همه ساله در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور این طرح با برنامه‌های متنوعی از جمله محافل جزء‌خوانی و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه و محافل انس با قرآن کریم با حضور مرتلین و قاریان برجسته ممتاز و بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه محافل قرآنی در استان مرکزی از اولین روز ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه با حضور قاریان ممتاز استانی دایر بود، عنوان کرد: محافل انس با قرآن کریم در روستاها نیز با محوریت بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان برگزار شد.

رییس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی در این ماه پر خیر و برکت، شامل جزءخوانی، ترتیل خوانی و محافل انس با قرآن بود.

حجت الاسلام دهقانی اظهار کرد: با توجه به اهمیت اطعام و افطار در ماه مبارک رمضان، به همت خیران، برپایی سفره‌های افطار ساده و اطعام زائرین نیز در بقاع متبرکه به صورت روزانه برگزار شد.

وی گفت: امامزادگان آستانه علوی(ع) در شازند، امامزادگان عبدالعلی(ع) ریحان‌، عبدالله(ع) یوجان و اهل‌ابن علی(ع) ورچه در خمین، امامزاده محمود(ع) جردیجان در محلات‌، امامزادگان حمزه(ع) کروگان جاسب و قتلگاه علی‌ابن محمد باقر (ع) در دلیجان، امامزادگان ابوالقاسم و علی(ع) در گوار، محمد عابد(ع) مشهد میقان، محمد و طیب(ع) شهسواران‌، ۷۲ تن (ع)ساروق ،سید احمد (ع)هزاوه در اراک، امامزادگان نرجس خاتون و رقیه خاتون(س) سمقاور، یحیی(ع) اسفندان، اسماعیل(ع) وفس، ابراهیم(ع) نوده، ابوالحسن (ع) و آمنه خاتون (س) دیزآباد در خنداب و دلیجان، امامزادگان قاسم (ع)کهک، علی اصغر(ع) شهراب در تفرش، امامزاده فاطمه صغری(ع) سیاوشان در آشتیان، امامزادگان احمد(ع) ذولف آباد و ذوالفقار(ع) خنجین در فراهان، امامزادگان اسماعیل(ع) یل آباد، بی بی شرف خاتون(س) قردین‌ و هارون(ع) طراز ناهید در ساوه از جمله بقاع متبرکه و امامزادگانی بودند که در شهرستان‌ها برنامه جزء خوانی قرآن کریم در آنها برگزار شد.

آیین معنوی جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان استان مرکزی با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، حوزه هنری و شورای عالی قرآن استان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha