نجات یک دوچرخه‌سوار در ارتفاعات اطراف دریاچه سوهای نمین

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از نجات دوچرخه‌سوار ۳۲ ساله در ارتفاعات دریاچه سوهای نمین توسط عوامل جمعیت هلال احمر این استان خبر داد.

حمید قویدل روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی تماس تلفنی eoc استان گیلان با معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مبنی بر سقوط از ارتفاع یک دوچرخه‌سوار ۳۲ ساله در ارتفاعات دریاچه سوها ، بلافاصله ۲ تیم عملیاتی کوهستان (تیم واکنش سریع استان و یک تیم از شعبه شهرستان نمین) با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

قویدل افزود: امدادگران این جمعیت پس از چند ساعت عملیات جستجو در مناطق صعب‌العبور کوهستانی بر بالین فرد مصدوم با شکستگی دست چپ حاضر شده و پس از اقدامات اولیه فرد مصدوم را به مسیر اصلی انتقال و با آمبولانس به بیمارستان فاطمی اردبیل انتقال دادند.

وی با بیان اینکه دوستداران طبیعت با توجه به وضعیت آب و هوایی مناسب و وجود منطقه‌های کوهستانی و گردشگری استان بیشتر به دل طبیعت خواهند زد، گفت: نیروهای این جمعیت همواره آماده امدادرسانی بوده و هموطنان می‌توانند در صورت بروز هر گونه حادثه با شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha