۴۰۰ نفر از امدادگران هلال احمر اردبیل آموزش امدادی دیدند

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از برگزاری دوره بازآموزی طرح امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۲ ویژه نجاتگران و امدادگران این جمعیت خبر داد.

به گزارش ایرنا ، حمید قویدل روز سه‌شنبه با اعلام این خبر با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های بازآموزی نجاتگران نقش بسزایی در کیفیت خدمات به حادثه‌دیدگان و انجام ماموریت‌های سازمانی دارد، گفت: این آموزش‌ها از ضروریات یکسان‌سازی اطلاعات و بروزرسانی دانش و افزایش مهارت‌های عملی است.

وی هدف از برگزاری این دوره را آمادگی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر برای طرح‌های امداد و نجات نوروزی اعلام کرد و افزود: این طرح برای بیش ۴۰۰ نفر از جامعه هدف جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

وی گفت: این طرح با میزبانی شهرستان گرمی برای نجاتگران مشگین‌شهر، پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی ، با میزبانی شهرستان نیر برای نجاتگران سرعین، نمین، اردبیل و نیر و همچنین با میزبانی خلخال برای نجاتگران کوثر و خلخال اجرایی شد.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل، این دوره به مدت ۲ روز به صورت شبانه‌روزی برگزار خواهد شد و انتقال مصدوم، کار با تجهیزات و شناخت مخاطرات، جستجو، رهاسازی و کمک‌های اولیه از سرفصل‌های ارائه شده در این دوره است.

قویدل ادامه داد: برای شرکت‌کنندگان در این دوره پس از آزمون کتبی و عملی گواهی صادر شده و شرکت‌کنندگان می‌توانند در طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان مشارکت کنند.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha