۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۲۷
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85089456
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۷۱ پایگاه جمع‌آوری فطریه در استان اردبیل راه‌اندازی شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل از راه‌اندازی ۷۷۱ پایگاه ثابت و سیار برای جمع‌آوری زکات فطریه در مناطق مختلف این استان خبر داد.

علیرضا حسین‌نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از نخستین ساعات عید سعید فطر پایگاه‌های کمیته امداد استان اردبیل آماده دریافت زکات فطره روزه‌داران هستند.

وی اظهار کرد: فطریه جمع‌آوری شده در اسرع وقت و همان روز به حساب خانوار تحت حمایت کمیته امداد واریز خواهد شد.

وی بیان‌کرد: پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه در مساجد، حسینیه‌ها، پایگاه‌های کمیته امداد و مراکز نیکوکاری برپا خواهد شد و نیکوکاران در عید سعید فطر می‌توانند با پرداخت فطره خود بخش مهمی از نیازهای مددجویان را رفع کنند.

او با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات، موظف به دریافت زکات فطریه خیران است، گفت: بر اساس نظر مقام معظم رهبری کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات متولی دریافت و هزینه‌کرد زکات می‌باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل با تقدیر از مردم و نیکوکاران استان اردبیل به علت همکاری چشمگیر در اجرای پویش‌های "اطعام مهدوی"، "افطاری ساده" و طرح "اکرام ایتام" در ماه مبارک رمضان ادامه داد: در سایه این همکاری و همیاری‌ها خدمات گسترده‌ای به خانوارهای تحت حمایت و سایر اقشار آسیب‌پذیر استان در ماه نزول قرآن ارائه شد.

حسین‌نژاد از توزیع ۱۰۵ هزار و ۹۱۱ پرس غذای گرم در بین نیازمندان و برپایی ۵۳ هزار و ۸۶۵ سفره افطاری ساده در نقاط مختلف استان خبر داد و اضافه کرد:‌ امسال خیرین در مجموع ۱۹۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح اطعام مهدوی کمک کردند.

وی گفت: همچنین در ماه مبارک رمضان امسال ۱۷ هزار سبد غذایی در بین خانوارهای نیازمند و تحت پوشش این نهاد در استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل ۹ هزار و ۳۰۰ نفر مشمول طرح "اکرام ایتام و محسنین" هستند که قبل از ماه مبارک رمضان یک هزار و ۲۰۰ نفر از آنها فاقد حامی بودند، افزود: با جذب سه هزار و ۴۰۰ حامی به نیت سه هزار و ۴۰۰ شهید استان، پنج هزار و ۹۵۱ نفر از فرزندان در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین مورد حمایت قرار گرفت و همچنان ۲۶۶ فرزند یتیم و محسنین در استان اردبیل حامی ندارند.

او اظهار کرد: ۱۶ اداره و ۱۵۴ مرکز نیکوکاری در نقاط مختلف استان همچنان آماده جذب حامی برای طرح اکرام ایتام و محسنین هستند و این طرح در طول سال ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، ۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

یکی از اعمال واجب در روز عید فطر پرداختن زکات فطره است ، زکات فطره بر کسانی واجب است که در شب عید فطر، اول اینکه مکلف باشند و دوم اینکه فقیر نباشد و سوم اینکه نان خور دیگران هم محسوب نشوند. کسانی که دارای این شرایط هستند زکات فطره را باید بپردازند.

پرداخت مبلغ فطریه از اذان مغرب و رویت هلال ماه شوال شروع می‌شود و تا پیش از اقامه نماز عید و نماز ظهر نخستین روز شوال برای آن فرصت باقی است.

احتیاط این است که فطریه را قبل از نماز عید پرداخت کنند و اگر موفق به پرداخت نشدند، آن مبلغ را کنار بگذارند تا در اولین فرصت اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha