۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85089664
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

گیلانیها پس از یک ماه بندگی به درگاه الهی نمازعیدفطر را  اقامه کردند

رشت _ ایرنا_ مردم مومن و خداجوی گیلان پس از یک ماه روزه داری، عبادت و بندگی به درگاه پرورگار امروز شنبه با جانی سرشار از ایمان و همدلی با حضور در صف های منظم نماز پرفضیلت عید سعید فطر را اقامه کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مومنان در شهرهای و روستاهای مختلف استان گیلان خود را به مکان های برپایی نماز عید سعید فطر رساندند و در صف های محکم عشقو بندگی در پیشگاه خداوند مهربان ایستادند و بزرگی پروردگار را سپاس گفتند، حضور پرشور نوجوانان به همراه والدین از جلوه های ویژه نماز عید فطر بود.

نماز عید سعید فطر روز شنبه در نخستین روز از ماه شوال با حضور معنوی، باشکوه و پرشور مردم در امام زادگان، مساجد، مصلی ها، حسینیه های شهرهای و روستاهای گیلان برگزار شد و دعای اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَهِ وَاَهْلَ الْجُود وَالْجَبَرُوتِ وَاَهْلَ الْعَفْو سراسر استان را فرا گرفت.

این نماز باشکوه در رشت مرکز گیلان نیز به امامت آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان جنب مصلی رشت در بلوار مدرس با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم گیلان برگزار شد.

نمازگزاران در این مراسم شعار مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا سردادند و تنفر و انزجارشان را از ستمگران جهان اعلام کردند.

نمازگزاران گیلانی پس از اقامه نماز عید سعید فطر برای پرداخت زکات فطریه خود در پایگاه‌های جمع‌آوری مستقر در اطراف محل برگزاری نماز عید فطر حضور یافتند.

امروز عید سعید فطر یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که مسلمانان در روز اول شوال آن را جشن می گیرند، عید سعید فطر، عیدی است که انسان تقوی و ایمان را جایگزین زشتی ها و پلیدی ها می کند و در مسیر بندگی خالصانه حق تعالی قرار می گیرد.

عید فطر روز پاداش مومنان است و پروردگار پاداش یک ماه روزه داری و بندگی را به مومنان عطا می کند، حضرت امیرالمومنین علیه السلام در یکی از عیدها فرمود: امروز، عید کسانی است که خداوند روزه آنان را قبول کرده و پاداش نمازها و شب زنده داری آنان را داده باشد و هر روزی که در آن مصیبت خدا نشود، آن روز عید است.

امروز شنبه دوم اردیبهشت و اول شوال عید سعید فطر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha