۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبر: 85089919
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقامه نماز عید سعید فطر در لندن

۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبر: 85089919
اقامه نماز عید سعید فطر در لندن

لندن - ایرنا - صدها تن از مسلمانان مقیم انگلیس پس از یک ماه تزکیه نفس، با حضور در مساجد و مراکز اسلامی، فریضه نماز عید فطر را به جا آوردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از لندن، شیعیان ساکن انگلیس صبح روز شنبه با حضور در مرکز اسلامی انگلیس، نماز عید را به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم موسوی نماینده مقام معظم رهبری و رییس مرکز اسلامی انگلیس اقامه کردند.

نمازگزاران از اقشار و ملیت های مختلف در این مکان عبادی گردهم آمدند تا جلوه زییای دیگر از عبودیت و بندگی پروردگار را به نمایش بگذارند.

آن‌ها پیش از اقامه نماز عید، با ذکر نام خدا به تکلیف واجب الهی عمل کرده و زکات فطریه خود را در صندوق هایی که به همین منظور تدارک دیده شده بود، ریختند.

در ابتدای این مراسم، آیاتی چند از قرآن کریم را تلاوت شد و سپس نمازگزاران با ندای تکبیر به استقبال نماز باشکوه عید سعید فطر رفتند. نمازگزاران که پس از یک ماه عبادت و روزه داری در این مراسم شرکت کرده بودند به شکرانه روزه داری و تزکیه نفس، خداوند متعال را سپاس گفتند و برای سربلندی و عزت مسلمانان دعا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نیز در خطبه های نمازعید فطر ضمن تبریک این مناسبت و دعوت تمامی مومنین به تقوی الهی، مطالبی را در مورد اهمیت تزکیه نفس بیان کرد.

نماز عید فطر علاوه بر مرکز اسلامی انگلیس در سایر مراکز اسلامی و مساجد این کشور نیز برگزار شد. شماری مراکز اسلامی در انگلیس روز جمعه را اول ماه شوال و روز عید فطر اعلام کرده و نماز عید را دیروز برگزار کردند.

نخست وزیر و شماری از مقام‌های انگلیس نیز با صدور بیانیه‌هایی، عید سعید فطر را به مسلمانان این کشور و سراسر جهان تبریک گفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha