مرادی: حیدری از بهترین داوران است/ هجمه‌ها را کاهش دهیم

تهران- ایرنا- ناظر داوری شهرآورد پایتخت گفت: پیام حیدری از بهترین داوران فوتبال ایران است که همه باید کمک کنیم تا امروز قضاوت خوبی داشته باشد.

به گزارش ایرنا؛ مسعود مرادی پیش از آغاز شهرآورد صدم پایتخت در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: این دربی حساسیت خاص خودش را دارد. از سوی کمیته داوران این افتخار نصیب من شد به عنوان ناظر داوری این مسابقه در نظر گرفته شوم. کمیته داوران می‌خواهد عملکرد داور در این مسابقه به بهترین شکل باشد. پیام داوری یک داور بین‌المللی و الیت ما است.همچنین محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی که دو کمک داور ما در جام‌جهانی بودند و یک داور چهارم الیت یعنی وحید کاظمی نشان از اهمیت مسابقه و دقت در انتخاب تیم داوری دارد.

وی افزود: امیدوارم روز خوبی هم برای فوتبال کشورمان باشد زیرا دربی مسابقه‌ای است که نه در سطح کشور بلکه در قاره کهن و حتی در سطح جهان هواداران خوب‌مان در بسیاری از کشورها آن را تعقیب می‌کنند.

مرادی در خصوص اشتباهات داوری عنوان کرد: اگر اشتباه داوری نبود سیستم VAR هم به وجود نمی‌آمد. داوران حاشیه امنیت می‌خواهند و اجازه بدهیم فضای آرامی برای آنها در نظر گرفته شود. باشگاه‌ها، رسانه‌ها و ... باید تلاش کنند تا هر چه سریع‌تر VAR به کشور ما بیاید. اشتباه در همه جای دنیا وجود دارد در جام‌جهانی دیدید داوران پس از اشتباه به این سیستم مراجعه کرده و در تصمیم خود تجدیدنظر می‌کردند.

وی، گفت:‌ بازی خیلی حساس است اما در کنار حساسیت و مهم بودن دربی، کمیته داوران یکی از بهترین داورهایش را انتخاب کرده، هر چند همه داوران ما خوب هستند. حیدری در لیگ قهرمانان آسیا قضاوت می‌کند. او داور توانمندی است‌. در گذشته‌ای نه چندان دور قبل از شروع هر بازی تیم‌ها بیانیه می‌دادند، خداراشکر این موضوع تا حدی جمع شده اما فوتبال است و جذابیت‌هایش. تیم داوری ما باید بدون حاشیه قضاوت کند. اطمینان دارم امروز نه تنها فوتبال ما بلکه بلکه داوری نیازمند آرامش است.

این دیدار از ساعت ۱۶ امروز در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود. استقلال با اختلاف یک امتیاز بالاتر از پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد و این مسئله حساسیت دربی را چند برابر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha