۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85090816
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توصیف نشریه آمریکایی از خشونت های مسلحانه در نیویورک؛ خطرناک همچون باخموت

تهران- ایرنا- نشریه آمریکایی پولیتیکو با روایتی از خشونت‌های مسلحانه در آمریکا که در حال رکورد زنی در این کشور است، شهر نیویورک را همانند جبهه باخموت در جنگ اوکراین خطرناک توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، این نشریه آمریکایی نوشت: در ماه اکتبر رون دسانتیس فرماندار ایالت فلوریدا اعلام کرد که جرم و جنایت در شهر نیویورک خارج از کنترل است. دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز گفته است که شهر او به عنوان یکی از مکان‌هایی که "طبقه متوسط قبلاً برای زندگی رویایی در آمریکا به آنجا می‌آمد، اکنون از مناطق جنگی است، به معنای واقعی کلمه، مناطق جنگی."

پولیتیکو در وصف شرایط نیویورک نوشت: به صحبت‌ها در مورد خشونت مسلحانه در آمریکا که گوش می‌دهید، فکر می‌کنید نیویورک به اندازه باخموت در جبهه شرقی اوکراین خطرناک است.

در ماه مه ۲۰۲۲ ساعت‌ها پس از اینکه ۱۹ کودک یک مدرسه در یووالد ایالت تگزاس کشته شدند، فرماندار این ایالت جنوبی آمریکا منکر این شد که تگزاس می‌تواند با اجرای قوانین سخت‌تر اسلحه، جان انسان‌ها را نجات دهد.

در واقعیت شهر نیویورک معروف به «بیگ اپل» در زمینه خشونت سلاح با امن ترین جای سرزمین اصلی آمریکا فاصله بسیاری دارد در حالیکه فلوریدا و تگزاس نرخ مرگ و میرشان بر اثر استفاده از سلاح گرم ۳ الی ۴ برابر بیشتر از نیویورک است. بر اساس آمار منطقه‌ای، این بخش جنوبی کشور آمریکا است. در شهرها و مناطق روستایی در آن میزان خشونت مرگبار با اسلحه شدیدتر است، مناطقی که جمهوری‌خواهان چندین دهه بر دولت‌های ایالتی آن تسلط داشته‌اند.

به نوشته پولیتیکو، اگر یک آمریکایی در منطقه معدن زغال سنگ در شرق پنسیلوانیا بزرگ شده باشد، احتمال مرگش بر اثر شلیک گلوله تقریباً نصف این است که در مزارع زغال سنگ ویرجینیای غربی، سیصد مایلی جنوب غربی بزرگ شده باشد. افرادی که در روستایی ترین شهرهای کارولینای جنوبی زندگی می کنند، بیش از سه برابر بیشتر از افرادی که در مناطق روستایی آدیرونداکس نیویورک یا مناطق روستایی فقیر رو به مکزیک زندگی می کنند، با گلوله کشته می شوند.

این گزارش تکان دهنده پولیتیکو از خشونت سلاح در ایالات متحده در حالی است که رسانه های آمریکایی روز جمعه به وقت محلی اعلام کردند: بر اساس آمار اعلام شده، در ۱۱۱ روز اول سال جاری میلادی، ۱۷ مورد کشتار دسته جمعی در آمریکا اتفاق افتاده که طی آنها ۸۸ نفر جان خود را از دست داده اند و در همه موارد، قاتلان از سلاح گرم استفاده کرده اند.

تنها در هفته گذشته، چهار نفر در دادویل، آلاباما زمانی که قصد داشتند در یک جشن ۱۶ سالگی شرکت کنند بر اثر تیراندازی کشته شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز مجروح شدند. در یک مورد دیگر، مردی که به تازگی از زندان آزاد شده بود، چهار نفر از اعضای خانواده خود از جمله والدینش را در بودوین واقع در ماین به قتل رساند و سپس به سوی رانندگان در خیابان تیراندازی کرد.

بر اساس پایگاه داده ای که توسط آسوشیتدپرس و یو اس ای تودی تهیه شده است، از سال ۲۰۰۶ تاکنون ۲ هزار و ۸۴۲ نفر در تیراندازی های دسته جمعی در آمریکا جان خود را از دست داده اند.

این خونریزی ها تنها بخشی از خشونت های مرگباری است که سالانه در آمریکا رخ می دهد. با این حال، طبق تجزیه و تحلیل داده های آسوشیتدپرس و یو اس ای تودی، امسال کشتارهای دسته جمعی با سرعت خیره کننده ای تکرار می شوند: به طور متوسط هر ۶ روز یک بار یک تیراندازی دسته جمعی در آمریکا رخ می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha