۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۴۹
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85103379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کابوس خشونت مسلحانه در آمریکا؛ یک کشته و ۴ مجروح بر اثر تیراندازی در رستوران

نیویورک- ایرنا- خشونت های مسلحانه بی پایان در آمریکا، این بار رستورانی در ایالت می سی سی پی، جان یک نفر را گرفت و و حداقل چهار نفر را زخمی کرد.

به گزارش ایرنا، "سان هرالد" یک روزنامه محلی می سی سی پی، به نقل از مارک دانستون، رئیس پلیس شهر اوشن اسپرینگز نوشت که یک تیرانداز به سمت حاضران در یک مهمانی در رستوران "اسکرچ کیچن اند بار"تیراندازی کرد و در مجموع پنج نفر را هدف قرار داد.

هویت فرد کشته شده چیس هارمون ۱۹ ساله اعلام شده است.

بریتانی الکساندر، صاحب رستوران، به این روزنامه محلی گفت که او در این مهمانی بود که صدای شلیک گلوله ها بلند شد.

وی ادامه داد که مرد مسلح بدون بازرسی نگهبانان وارد این رستوران شده و قبل از اینکه کسی با او صحبت کند شروع به تیراندازی کرده است.

الکساندر افزود که هنگام تیراندازی حدود ۲۰۰ نفر در این رستوران حضور داشتند.

پلیس اعلام کرده که تاکنون هیچ مظنونی را بازداشت نکرده و از همه افراد حاضر در این رستوران خواسته است اگر اطلاعاتی در مورد فرد تیرانداز دارند، به مقامات پلیس اطلاع دهند.

آمریکا در سال جاری میلادی (۲۰۲۳) درحال ثبت رکوردی جدید در زمینه کشتارهای دسته جمعی است و تقریبا هفته‌ای یک بار این کابوس در این کشور تکرار شده است.

به گزارش ایرنا،بر اساس آمار اعلام شده، در ۱۱۱ روز اول سال جاری میلادی، ۱۷ مورد کشتار دسته جمعی در آمریکا اتفاق افتاده که طی آنها ۸۸ نفر جان خود را از دست داده اند و در همه موارد، قاتلان از سلاح گرم استفاده کرده اند.

خشونت مسلحانه بطور مستمر در سراسر آمریکا رخ می‌دهد و شهرهایی مانند پورتلند (اورگان، غرب)، آلبوکرکی (نیومکزیکو، جنوب) و فرزنو (کالیفرنیا، غرب) در سال ۲۰۲۱ رکوردهای قتل را به نام خود ثبت کردند.

بنابر اعلام مرکز اطلاعات «آرشیو خشونت با اسلحه» آمریکا (GVA)، در سال جاری میلادی دست کم ۳۸۱ فقره تیراندازی جمعی رخ داده است.

براساس تعریف آرشیو خشونت با اسلحه، تیراندازی دسته جمعی در آمریکا به آن دسته از تیراندازی‌هایی اطلاق می‌شود که در آن فرد مهاجم اقدام به تیراندازی به دست کم چهار نفر کرده باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha