دولت و مجلس راهکاری مشترک برای برون رفت از مشکلات پیدا کنند

تهران- ایرنا- نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین راه حل برای رفع مشکلات این است که دولت و مجلس با یکدیگر راهکاری مشترک بیابند تا بیانات اخیر رهبری در زمینه حفظ اتحاد قوا عملیاتی شود.

محمدتقی نقدعلی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، در خصوص بیانات اخیر رهبری مبنی بر لزوم حفظ اتحاد سه قوه و پرهیز از حاشیه ها اظهار داشت: مصداق عینی این موضوع همکاری در موضوعات مرتبط با معیشت مردم، تورم و اشتغال است که مورد مطالبه مردم هستند و باید نظر سه قوه در این زمینه‌ها واحد شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر اجرای یک برنامه در حوزه اقتصادی موفقیت نبود، باید علل آن نقد و بررسی شود نه اینکه شکست آن به به گردن دیگران انداخته شود که این کار با روحیه اتحاد و همدلی سازگاری ندارد.

نقدعلی با اشاره به اینکه استیضاح وزرا حق قانونی نمایندگان مجلس است، یادآور شد:‌ پاسخگویی وزیر به سوالات و ابهامات نمایندگان منافاتی با اتحاد و انسجام ندارد و وزیر می تواند نمایندگان را با خود هراه کند.

وی در عین حال خواستار آن شد که در صورت طرح سوال و استیضاح از وزرا، دولت و مجلس هر دو با یکدیگر راهکاری برای برون رفت از مشکل پیش آمده پیدا کنند.

این نماینده مجلس توضیح داد: وقتی مجلس دلایل وزیر را در موضوع مطرح شده شنید و متوجه شد ریشه مشکل در جای دیگری است، باید مسیر جدیدی را برای حل مشکل پیدا کند.

نقدعلی ادامه داد: برای نمونه سیاست قیمت گذاری کالاهای پایه‌ای از جمله فولاد، سنگ آهن و کالاهایی که در تولید برخی اقلام از جمله خودرو و لوازم خانگی به کار می رود، در بورس کالا و قیمت گذاری بر اساس قیمت های جهانی نادرست بود که افزایش قیمت برخی کالاها را به دنبال داشته است.

نماینده مردم خمینی شهر افزود: به نظر می رسد مجلس باید کارگروهی برای تشخیص قانع کننده بودن یا نبودن توضیحات وزیر معین کند تا ریشه مشکلات مشخص شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha